ZOOT nabírá nový směr: To nejlepší z lifestylu

Nákupní portál ZOOT po roce maximálně přizpůsobuje nabídku služeb a produktů potřebám zákazníků.

ZOOT je již na českém trhu déle než rok. Počet aktivních registrovaných uživatelů je 133 000 a počet fanoušků na Facebooku překročil 18 000.  (TZ)

Nový ZOOT tak přináší nový design, jednodušší navigaci a lepší porozumění tomu, co by se uživatelům, či spíše uživatelkám, mohlo líbit. ZOOT se tak stává výběrem toho nejlepšího ze světa módy, bytového designu, krásy, ale i tzv. gadgets neboli hraček pro dospělé. Jednoduše na ZOOTu můžete udělat radost sobě, ale i svým nejbližším.

Výběry pro každou kategorii sestavuje především ze zahraničních zdrojů tým redaktorů. V případě nákupu si registrovaný uživatel ZOOTu si může být jistý, že značkové zboží nakupuje za nejlepší možnou cenu (ceny zboží každý den kontroluje robot přímo na cenových srovnávačích).

A proč změna konceptu? Na to odpovídá Ladislav Trpák, spoluzakladatel ZOOTu, takto:
„Nebudeme si nic namlouvat. Původní idea propojení značek a fanoušků je sice idealisticky krásná, tvrdě však narážela na neochotu značek pro své fanoušky opravdu NĚCO dělat. Svoje rezervy měla i řada prvků v ZOOTu – například nastavování zájmů pomocí terče. Klasický příklad inovace, která je hůře použitelná. Navíc nás ze začátku trápily problémy s rychlostí, kdy jsme každému uživateli sestavovali stránky „na míru”, tj. podle jeho profilu. A další dětské nemoci…

Od značek jsme se dostali k agregaci té nejzajímavější nákupní inspirace v Čechách i v zahraničí. Zde se bohužel objevil problém, že se naši uživatelé ztrácejí na straně partnerského e-shopu a často tak nedokončí objednávku. V zahraničí se navíc čeští uživatelé často nakupovat bojí.

Zároveň se ale ukázal zajímavý fenomén českého trhu. V oblasti módy vlastně není kde nakupovat online. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli, že budeme uživatele nejen směrovat do ostatních e-shopů, ale že si módu budou moci nakoupit přímo u nás. S tím souviselo i vybudování skladu v pražských Holešovicích (aby zákazník nemusel dlouho čekat na vyřízení objednávky) a zúžení záběru ZOOTu jen na lifestyle – to jest zmíněná móda, péče o tělo a duši, bydlení a design a hi-tech. To jsou kategorie, které v původním ZOOTu nejlépe fungovaly a generovaly většinu objednávek. Nový ZOOT prošel několika týdenním testováním a jeho výsledky jsou velmi pozitivní: přes prázdniny se počet objednávek zdvojnásobil. V posledním kvartálu bychom pak chtěli i bez masivních investic do reklamy vykázat trojnásobné zvýšení obratu.“

Novinky: Profilace a ZOOTklub

Nakupování je nově doplněno profilací, kde uživatel formou několika obrázků odpoví na pár jednoduchých otázek týkajících se jeho stylu a preferencí. Na základě těchto odpovědí pak najdeme jeho styl. Následně podle svého chování na ZOOTu uživatel automaticky získává nabídky vybrané jemu na míru.

Registrací a profilací získává navíc uživatel i lepší, klubové ceny. V ZOOTklubu (http://klub.zoot.cz/) uživatel najde jak výrazně levnější značkové zboží (často je o více jak 50 % levnější než je jeho doporučená maloobchodní cena), tak i originální limitované kolekce, především českých návrhářů a designerů. Daná kolekce se prodává za výhodných podmínek jen omezenou dobu – obvykle 7-14 dní. Díky vlastnímu skladu je zboží u zákazníka obvykle do deseti dnů a není problém s jeho vrácením v případě, že nesedne.

O společnosti ZOOT a.s.

ZOOT je privátně financovaný start-up. Jedná se o nový koncept lifestyle nakupování. Počet registrovaných aktivních uživatelů je 133.000 a počet partnerských eshopů již přesáhl 100.