Nová vyhledávací služba nabídne zboží ze stovek českých e-shopů

Český Google dnes spustil další do češtiny lokalizovanou vyhledávací službu Nákupy Google (google.cz/nakupy). Služba nabízí důležité informace o dotazovaném zboží, a navíc také srovnává ceny, čímž spotřebitelům usnadní hledání nejvýhodnější nabídky i samotný nákup.  Nákupy Google nabídnou, v rámci svého uvedení, zboží od nejvýznamnějších internetových obchodů v Česku, zejména z oblasti elektroniky, jež bývá z vánočních dárků nejoblíbenější.  Česká republika je čtrnáctou zemí na světě, v níž je tato služba zpřístupněna. (TZ)

Služba Nákupy Google uživatelům pomáhá s hledáním informací o produktech, cenách i konkrétních prodejcích, u nichž si mohou zboží zakoupit. Uživatelé tak na jednom místě dostanou přehledné srovnání včetně popisů výrobků. Pro hledání informací o výrobcích a cenách stačí zadat přímý odkaz google.cz/nakupy nebo po zadání dotazu na zboží ve Vyhledávači Google (google.cz) své hledání upřesnit kliknutím na záložku “Nákupy” v levém postranním panelu.

Nákupy Google nejsou prodejním kanálem, ale pouze zdrojem či zprostředkovatelem informací. Ve srovnání s funkcí Nakupování, jež byla uživatelům ve vyhledávači dostupná doposud, Nákupy Google obsahují i přímé informace od partnerských obchodníků, které jsou mnohem detailnější a nabízejí i recenze. Zároveň je možné nově využít službu “Doprava zdarma” nebo možnost vyfiltrovat pouze “Nové zboží”.

Samotný nákup probíhá na portálech obchodníků, kteří informace do databáze sami poskytují, protože jim na webové stránky přivádí další zákazníky. Obchodníci mohou do služby vstoupit jednoduše a zcela zdarma, pro předání informací stačí využít “Merchant Center” google.cz/merchants (Centrum pro obchodníky). Mezi první české partnery se zařadili například Alza.cz, Kasa.cz, Mall.cz nebo 123shop.cz. Kromě elektroniky budou ve službě dostupné informace o dalších kategoriích zboží jako hračky, šperky, parfémy, hodinky, knihy, oblečení nebo nábytek.

“Nová služba Nákupy Google ještě více podpoří stále oblíbenější online nakupování v České republice. Díky partnerství s Googlem teď můžeme naše potenciální zákazníky oslovit novým komunikačním kanálem a zvýšit tak návštěvnost naší webové stránky a v konečném důsledku i online prodeje,” říká Jan Samko, marketingový ředitel Alza.cz a.s.

“Velmi jsme se snažili, abychom českým uživatelům mohli lokalizovanou službu nabídnout ještě před Vánoci, kdy jim tato služba může hledání a nakupování nejvíce usnadnit. Proto jsme se prioritně zaměřili na nejpopulárnější vánoční dárek, elektroniku, která právě tvoří stěžejní nabídku partnerských obchodníků,” říká o čerstvé novince Petr Kuneš, manažer strategických partnerství českého Googlu a pokračuje: “Je pro nás ctí, že se do uvedení této služby zapojily nejvýznamnější české e-shopy a těšíme se na další české obchodníky, kteří chytře využijí zájem spotřebitelů hledající informace o zboží na internetu a přivedou je na své stránky.”

Služba Nákupy Google posouvá český Vyhledávač Google zase o krůček dál a po jejím uvedení se bude dál vylepšovat a rozšiřovat. Nákupy Google patří do stovky lokalizovaných služeb a jejich zlepšení, které český Google za posledních pět let uvedl. Česko je 14. zemí na světě a osmou zemí v Evropě, kde byly Nákupy Google spuštěny.

Více informací o službě Nákupy Google najdete na google.cz/nakupy.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít  online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.