Internetoví matadoři zakládají agenturu Dark Side

Praha, 12. 12. 2011 – Tomáš Jindříšek (bývalý ředitel a zakladatel OgilvyInteractive), Michal Kříž (zakladatel nejstarší české online agentury První multimediální), Pavel Doležal a Petr Dejm (zakladatelé Ataxo) a Jana Žižková (bývalá regionální ředitelka SAS Institute) vstupují v těchto dnech do společného projektu a zakládají novou agenturu Dark Side a.s. Název agentura chápe ve smyslu svého motta – Skrytá strana vašich možností. (TZ)

Zaměření agentury – nejen digital

Dark Side bude agenturou nového střihu. Zaměří se na nová média a digitální komunikaci, ovšem s výrazným přesahem tvorby komplexních strategií komunikace a značky.

Agentura stojí na dvou pilířích. Prvním je kreativita, protože Dark Side chce být tím, kdo „dělá pěkné věci“. Tuto oblast mimo jiné zastřeší legendární webdesignerka Mishka. Nezávislost na rozsáhlém kreativním oddělení typickém pro velké agentury také umožní Dark Side využívat nejlepší kreativce na trhu.

Druhým pilířem je oblast dat a datových analýz. Propojení webové analytiky, zákaznických dat a efektivity řešení bude mít v agentuře na starosti Jana Žižková, která je díky svému dlouholetému působení ve společnosti SAS Institute (přední světový dodavatelem řešení a služeb Business Analytics) jednou z největších odborníků na tuto oblast na českém trhu. Podle Žižkové se v datech skrývá poklad, ze kterého ovšem v oblasti online zatím nikdo systematicky netěží.

„Zakládáme agenturu úmyslně v době krize, je to pro nás výzva a velká obchodní příležitost. Chceme klientům nabídnout zkušené odborníky za rozumnou cenu. V startovacím týmu 14 lidí jsou u nás i šéfové pracující třída,“ dodává Tomáš Jindříšek z Dark Side.

Zákaznické portfolio agentury

Agentura svou činnost oficiálně zahajuje 1. 1. 2012, a i když budou první měsíce věnovány především akvizici klientů, nezačíná s prázdnou. Zatím nechce uvádět žádná jména, většina smluv je stále před podpisem. „Mezi zákazníky je mimo jiné přední hráč v retailovém prodeji, velká banka a co bychom byli za českou agenturu, kdybychom neměli nějaké pivo,“ prozrazuje alespoň částečně Michal Kříž.

Společníci agentury Pavel Doležal a Petr Dejm mají rozsáhlé internetové aktivity v Brazílii a Jana Žižková v oblasti dat v Singapuru. Záměrem agentury je mimo jiné poskytovat servis i těmto zahraničním projektům, věří, že tyto zkušenosti mohou být přínosem pro český trh a klienty.

Vznik skupiny Digital Eye – v sídle agentury domu U Božího oka

Agentura bude sídlit v centru města v gotickém domě U Božího oka spolu se sesterskými vývojářskými firmami Brandz Friendz a Falanxia, které budou částečně Dark Side zajišťovat produkci a programování. Dohromady vytvoří skupinu Digital Eye. Součásti skupiny je i oborový server Tyinternety.cz a mediální zastoupení Best Online Media.

„Chceme vytvořit takové malé Silicon Valley po česku. A to vše v budově ze 13. století s úžasným geniem loci, kde již v lednu otevřeme vlastní kavárnu pro klienty, přátele a kolegy z trhu,“ uvádí Dominik Hrodek, další člen manažerského týmu Dark Side.

Divize pro CSR a integraci studentů

Zajímavým počinem je i vznik divize pro komunikaci a strategii společenské odpovědnosti firem (CSR).  Tuto oblast má na starosti Zuzana Válková, do nedávna manažerka Nadace NROS.  Kromě komerčních zakázek povede divize i projekt Darujsprávně.cz, jehož duchovním otcem je Tomáš Jindříšek a který byl letos oceněn zlatou Effie. Součástí Advisory Boardu agentury je také Pavlína Kalousová, zakladatelka platformy Byznys pro společnost a přední specialistka na CSR v ČR.

Dark Side zároveň navázala partnerství s Ústavem marketingových komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Chce nabízet více než jen běžné stáže, po zahraničním vzoru vytvoří kreativní cluster pro studenty a klienty.