Prosinec zamíchal pořadím zadavatelů online reklamy

V prosinci 2011 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě více než 383 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu výdajů o 27,8 milionů korun. Největším zadavatelem byl v prosinci Internet Mall, který na internetu umístil reklamu v hodnotě 12,6 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, zadavatelé v prosinci 2011 umístili online reklamu v hodnotě 383 milionů korun. Meziměsíčně se jedná o pokles inzerce o 6,76 %.  Ve srovnání s rokem 2010 nastal nárůst o 4,55 % (16,7 mil. Kč).

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevil Internet Mall, který v prosinci využil internetový reklamní prostor v hodnotě 12,6 milionů korun. Na druhém místě se umístilo Aukro (10,9 mil. Kč), na třetím Vodafone (10,7 mil. Kč). Společnost Tchibo, která po tři měsíce držela prvenství, se v prosinci posunula na šesté místo (necelých 9 mil. Kč).

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v prosinci vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 360 milionů korun. Oproti předchozímu měsíci tito provozovatelé zaznamenali pokles o 5,74 %.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Tabulka 1: Top 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (prosinec2011) Cena (listopad 2011) Meziměsíční změna
Seznam.cz 167 343 096 Kč 170 822 775 Kč -2,04%
MAFRA 64 642 418 Kč 49 982 255 Kč 29,33%
Centrum Holdings 45 610 035 Kč 65 569 467 Kč -30,44%
AdActive.cz 19 519 089 Kč 17 773 222 Kč 9,82%
Ringier Axel Springer 13 580 533 Kč 16 340 078 Kč -16,89%
Economia 13 400 125 Kč 12 555 690 Kč 6,73%
Mladá fronta 13 226 064 Kč 18 164 486 Kč -27,19%
Allegro AdMarket 9 221 540 Kč 11 215 200 Kč -17,78%
Impression Media 8 354 575 Kč 12 690 119 Kč -34,16%
Internet Info 5 394 025 Kč 7 126 263 Kč -24,31%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2011

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.