Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru 2010 a 2011

Admosphere přináší srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru jednotlivých TOP zadavatelů a TOP kategorií mezi roky 2010 a 2011. (TZ)

Zadavatelem, který v roce 2011 pořídil reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě, byl HENKEL ČR (1,39 mld. Kč), druhé místo obsadil Procter & Gamble Czech Republic (1,3 mld. Kč), třetí UNILEVER ČR (1,19 mld. Kč). Všichni tři zmiňovaní využili reklamu v nižší ceníkové hodnotě než v roce 2010. O více než polovinu došlo podle monitoringu Admosphere k navýšení u řetězce Penny Market a více než dvojnásobně vyšší byla hodnota inzerce společností Hyundai Motor Czech a Wrigley Confections ČR.

Tabulka 1: Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru u TOP 10 zadavatelů v letech 2010 a 2011

Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)

*bez vlastní inzerce

Inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě (4,85 mld. Kč) reklamního prostoru pořizovaly stejně jako v roce 2010 firmy v kategorii Parfémy a toaletní přípravky. Společnosti v kategorii Bankovní a spořitelní služby poskočily na druhé místo (3,75 mld. Kč) a kategorie Osobní automobily se v roce 2011 objevila na místě třetím. Z top 30 kategorií zaznamenala Admosphere nejvyšší nárůst ceníkové hodnoty u firem z oblasti Loterií (téměř 2,5 násobek) a nevyšší propad v kategorii Filmy, videozáznamy (44,8 %).

Tabulka 2: Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru u TOP 10 kategorií v letech 2010 a 2011

Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)

*bez vlastní inzerce

Admosphere, s.r.o. je dceřiná společnost MEDIARESEARCH, a. s., která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky. Na tomto poli jsou jejími partnery významné profesní organizace, mezi něž patří Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu AdMosphere je díky inovativním řešením pomáhat zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.