E-shop nebo kamenná prodejna. Co preferují Češi?

Praha. 15. listopadu 2012 – Češi se pomalu, ale jistě učí naplno využívat nabídky e-shopů. V internetových obchodech nenakupuje už jen mladší generace, i starší zákazníci mění své nákupní zvyky. Už dvě třetiny obyvatelstva někdy použily k nákupu e-shop. Největším lákadlem je úspora času, pestrá nabídka a možnost porovnání cen. Řada zákazníků však nákup na internetu kombinuje s osobním odběrem zboží přímo na prodejně. Trendy reflektují také prodejci. Ještě donedávna konzervativní česká společnost Expert Elektro již také ustupuje od striktních zásad a přestává se bránit nákupům online. (TZ)

Snaha ušetřit a nakoupit co nejvýhodněji vede Čechy k rostoucí oblibě nakupování online, které jim umožňuje porovnávat nabídky a ceny v pohodlí domova. „Většina našich klientů je stále spíše konzervativní a zboží si vybírají přímo na prodejně. Přibývá ale i těch, kteří si zboží zakoupí online,“ nastiňuje situaci v segmentu elektra Petr Hulec, internet sales manager sítě elektroprodejen Expert Elektro. Ta svůj vlastní elektronický obchod www.expert.cz provozuje od konce loňského roku.

Na internetu obecně častěji nakupují muži, kteří jsou zarytými odpůrci nákupních pochůzek. „Řada našich zákazníků kombinuje obě možnosti. Zboží si nejdříve vyberou v e-shopu, následně si ho ale vyzvednou přímo na prodejně. Mají tak jistotu, že nepřijedou naprázdno a zboží tam na ně bude čekat,“ uvádí Petr Hulec ze společnosti Expert Elektro. „Oceňují také skutečnost, že k nám nemají daleko. Zboží si mohou vyzvednout na více než 50 odběrných místech po celé republice. Náš unikátní systém propojení internetového nákupu s kamennými prodejnami je mezi zákazníky čím dál vyhledávanější alternativou.“ dodává.

Důvodů, proč někteří lidé stále preferují kamenné obchody, je hned několik. Starší generace si z historického hlediska ani jinou formu nakupování neumí představit, mladší zase často nevěří bezpečnostním opatřením při platbě kartou. I to je příčinou, proč většina zákazníků e-shopů využívá doručení zboží na dobírku nebo si ho vyzvedne v prodejně. V obou případech tak mohou platit až osobně při převzetí. Dalšími faktory, které je vedou do kamenného obchodu, jsou možnost si zboží vyzkoušet, osahat si ho či poradit se o výběru s prodavačem.

Elektronické obchody se naopak snaží zákazníky nalákat službami navíc. Například e-shop www.expert.cz nabízí širší sortiment produktů než v případě kamenných prodejen, dodání do druhého pracovního dne a dvojnásobnou zákonnou lhůtu 30 dní pro vrácení zboží bez udání důvodu

O společnosti Expert Elektro

Společnost Expert Elektro je nákupní sdružení, které vzniklo v roce 1995. O rok později bylo přijato za člena mezinárodní kooperace Expert International se sídlem ve Švýcarsku. Připojilo se tak ke skupině zhruba 3000 odborných obchodníků v Evropě. Expert International svým obratem zaujímá mezi evropskými řetězci celkově 4. místo.

Česká expertní síť se v současné době skládá ze 17 společníků a 55 prodejen. Mezi největší společníky patří K+B Expert, dále pak Elektro expert Jankovský, Elektro Vision a Spektrum Elektro. Společnost Expert Elektro v posledních letech zaznamenává trvalý růst a její podíl na tuzemském trhu se systematicky a plynule zvyšuje. Pokračuje výstavba prodejen, které nabízejí veškerý sortiment z oblasti elektroniky, elektrospotřebičů a počítačů pro domácnost včetně příslušenství a servisu. Konsolidace společnosti přináší své plody a stává se garantem dalšího trvalého rozvoje v České republice. Do budoucnosti otevírá nové perspektivy všem současným i budoucím členům společnosti. Motto Expert Elektro zní: „Expert – dobrá rada, dobrá cena“.

Vždy aktuální informace o společnosti Expert Elektro naleznete na www.amic.cz/tiskove-stredisko/expert-elektro/ nebo na www.expert.cz.