Češi vybírají nejoblíbenější Knihu roku 2013

Praha (13. 5. 2014) Internetové knihkupectví Martinus.cz vybírá nejlepší knihu roku 2013. Vítěze ve čtyřech kategoriích vybírají sami čtenáři, volit budou nejlepší knihu roku 2013, nejlepší vydavatelství a nejlepšího českého a překladového autora. (TZ)

Knihy mohou účastníci hodnotit přímo na stránkách www.martinus.cz pomocí hvězdiček (od 1 – úplně špatné po 5 – výborné) a slovního hodnocení. „Myslíme si, že knihy by měli hodnotit sami čtenáři, protože oni sami nejlépe ví, které příběhy stojí za přečtení a zapamatování,“ říká Dušan Murčo, country manager internetového knihkupectví Martinus.cz. Za své hlasování bude několik hodnotitelů také odměněno. Martinus.cz připravil pro několik z nich dárkové poukázky v hodnotě 7,5 tisíce korun.

Mezi nejprodávanější žánry loňského roku patří erotické romány a severské detektivky. „Víme, že prodej a čtenářská oblíbenost nejsou to samé, proto jsme zvědaví, jakou knihu vyberou čtenáři,“ vysvětluje Murčo. Nejprodávanější knihou roku 2013 byla knížka Padesát odstínů temnoty. Nejprodávanějším autorem se v minulém roce stala EL James. Druhým nejprodávanějším autorem byl Dan Brown, třetím poté Jo Nesbo.

Nejprodávanějšími českými autory byli Zdeněk Pohlreich a Petr Ludwig

Více informací o ceně Kniha roku 2013 najdete na webových stránkách akce. Komentáře čtenářů můžete sledovat na sociálních sítích pod #kniharoku2013. Akce trvá do 9. června 2014.

O Martinus.cz

Martinus.cz je internetové knihkupectví, které v České republice funguje od roku 2012 a momentálně patří mezi nejznámější internetová knihkupectví v ČR. Kromě jedné z největších nabídek na trhu – více než 150.000 titulů – a skvělého zákaznického servisu, stojí Martinus.cz za několika projekty pro nadšence knih – úspěšnou vědomostní soutěží Knižní výzva, akcí Knižní hrdina či svátkem všech knihomolů Dnem nepřečtených knih. Úspěch má také geocachingová knižní hra Knihoběžník. Martinus.cz patří mezi jedny z nejúspěšnějších firem na sociálních sítích v ČR – v roce 2013 získal cenu Tweet roku za nejlepší firemní komunikaci na Twitteru.