OKIN GROUP plánuje v příštích letech růst až o 20 % ročně

Praha, 6. října 2014 – Přední outsourcingová společnost OKIN GROUP plánuje v příštích pěti letech růst o 10 až 20 % ročně. Představitelé firmy, jejíž divize OKIN BPS se zaměřuje na služby v oblasti podnikových procesů a divize OKIN FACILITY na facility management, spatřují významný potenciál především v uplatňování moderních technologií, mimo jiné i v oblasti domácí péče. Tržby společnosti OKIN GROUP, která má celkem 2 000 zaměstnanců a působí v sedmi zemích, v loňském roce překročily 1,4 miliardy korun. (TZ)

„Máme před sebou velmi slibné období, ve kterém plánujeme vytvořit další pracovní příležitosti nejen v České republice, ale i ve východní Evropě. Tento růst vychází ze strategického rozhodnutí nesoustředit se jen na řízení pracovní síly, ale také daleko víc využívat moderní technologie a s jejich pomocí hledat cesty, jak zvýšit produktivitu práce, snížit náklady a zlepšit kvalitu zákaznické péče,“ říká Michal Jelínek, statutární ředitel a předseda správní rady OKIN GROUP.

Příkladem takové cesty je divize OKIN BPS, která v současné době slaví 10 let na trhu. V její administrativě se používají dva typy řešení – v prvním jde o virtuální roboty využitelné zejména pro práci se strukturovanými daty, v druhém o aplikaci, která využívá umělou inteligenci a umí pracovat i s nestrukturovanými údaji. Tento nástroj dokáže rozpoznávat a třídit informace a zařazovat je do správného kontextu a systému. V rámci takového procesu dochází k dramatickému zvýšení produktivity práce.

„Stejná situace je i ve facility managementu. Jsme přesvědčeni, že v následujících letech budou procesy poskytování technických služeb řízeny podobně jako výroba a prostřednictvím chytrých technologií dojde k optimalizaci všech systémů v budově. Naše firma stojí v popředí tohoto vývoje, neboť jsme investovali nemalou částku do vlastních systémů, díky kterým jsme schopni řídit a optimalizovat dodávku služeb už od počátku i na těch nejnižších úrovních,“ vysvětluje Jelínek a dodává: „Naši mobilní techničtí pracovníci používají smartphone s GPS, ve kterém mají jasně stanovený itinerář. Díky tomu mají výborný přehled a jednodušší práci spojenou s časovým snímkem pracovní doby. Tím se zvyšuje přidaná hodnota pro zákazníky, protože se výrazně snižuje časová a administrativní náročnost. A je velice výhodné, že jsme schopni z jednoho centra plánovat a řídit dodávku služeb v objektech po celé střední a východní Evropě.“

Společnost OKIN GROUP byla založena v roce 1993 pod značkou O.K. IN jako společný podnik německé firmy Heinrich Nickel GmbH (Vinci) a české Konstruktivy. Firma v uvedeném roce začala nabízet služby facility managementu a věnovat se správě a údržbě budov. Rok 2003 byl významný z důvodu vstupu společnosti na slovenský trh a také tím, že jím začala etapa jejího působení v oblasti průmyslu a spolupráce s výrobními podniky. V té době činily tržby společnosti, ve které tehdy pracovalo 100 zaměstnanců, přibližně 100 milionů korun. V roce 2004 firma rozjela nový byznys v oblasti business process services, který soustředila do nově vzniklé divize OKIN BPS v Ostravě. V roce 2006 se stal jediným vlastníkem OKIN GROUP Michal Jelínek a od té doby je podnik výhradně v českých rukou. V roce 2007 společnost vstoupila na Ukrajinu a v roce 2008 do Ruska a Bulharska. V té době její tržby již přesahovaly 1 miliardu korun. V roce 2010 pokračovala expanze společnosti do Švédska, o rok později do Rumunska a Polska. Poslední zemí, kde OKIN GROUP působí, je od loňského roku Srbsko.

Divize OKIN FACILITY má v tuzemsku více než 500 zaměstnanců, dalších 600 jich pak působí v zahraničních pobočkách v regionu CEE. Průměrný věk zaměstnanců v divizi OKIN FACILITY je 36 let.

Divize OKIN BPS působí v regionu Evropy, Blízkého Východu a Afriky, ale všech 900 jejích zaměstnanců poskytuje služby z České republiky. V delivery centrech v Ostravě a Praze pracuje kromě českých občanů 180 zahraničních pracovníků. Průměrný věk zaměstnanců v divizi  OKIN BPS je 30 let.

O společnosti OKIN GROUP, a. s.

OKIN GROUP je přední dodavatel efektivních řešení na míru pro podniky ve střední a východní Evropě
i v dalších regionech. Na českém trhu působí od roku 1993 a má více než 2000 zaměstnanců. Mezi nejdůležitější značky skupiny patří OKIN BPS a OKIN FACILITY.

www.okin.eu

OKIN BPS patří mezi největší poskytovatele business process services (BPS) v České republice s globální nabídkou svých služeb. Jeho hlavním klientem je jedna z největších světových telekomunikačních společností Verizon Enterprise Solutions, které OKIN BPS poskytuje své služby ze dvou ostravských a jednoho pražského centra. Záběr dodávaných služeb zahrnuje celý životní cyklus dodávky, od podpory prodeje, technologického návrhu řešení, plánování páteřních sítí a konzultační činnosti, přes ověřování, zpracování a kompletaci objednávek, projektové řízení či nastavování a programování koncových zařízení až po služby zákaznické, administrativní a technické podpory. OKIN BPS standardně podporuje všechny své zákazníky v pěti jazycích (angličtina, němčina, francouzština, italština a španělština) a v jedenácti dalších dle aktuálních požadavků na území Evropy, Blízkého východu a Afriky.

www.okinbps.com

OKIN FACILITY je specialista v oboru integrovaného facility managementu. V jeho rámci zajišťuje správu a údržbu budov, bezpečnostní služby, recepce, helpdesk, komplexní úklidové služby a údržbu zeleně. OKIN FACILITY se zaměřuje na technické služby, jako je technická správa, energetický management, mobilní údržba, havarijní služba, revizní činnosti a bezpečnostní audity. OKIN FACILITY nepřetržitě inovuje své služby a svým klientům nabízí unikátní know-how, které mj. čerpá také z členství v mezinárodní alianci European Customer Synergy, působící v 37 zemích Evropy. V současné době OKIN FACILITY poskytuje své služby v ČR, na Slovensku či Ukrajině, v Srbsku, Bulharsku, Rumunsku a v Polsku. Ve zmíněných státech spravuje 9 tisíc objektů s více než 6 miliony m2 podlahové plochy.

www.okinfacility.cz