Display reklama zaznamenala v březnu 7% nárůst, zadavatelé využili prostor v hodnotě 440 milionů korun

V březnu 2015 oblast internetové display reklamy mírně rostla: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 440 milionů korun, což oproti únoru představuje 7% nárůst. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

V březnu si internetová display reklama polepšila o 7 %, oproti minulému roku však zaznamenala naopak pokles, a to o 10 %.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil internetový obchodník s elektronikou Czc.cz, který v březnu využil reklamní prostor v hodnotě 18,9 milionů korun. Na druhé příčce skončila s inzercí v hodnotě 11 milionů korun společnost Porsche Česká republika a za ní následoval mobilní operátor Vodafone, který využil reklamní prostor v hodnotě 10,6 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v březnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 394 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (březen 2015) Cena (únor 2015) Meziměsíční změna
Seznam.cz 132 685 000 Kč 128 304 000 Kč 3%
Mladá fronta 49 442 000 Kč 34 689 000 Kč 43%
Economia 47 955 000 Kč 51 185 000 Kč -6%
MAFRA 43 412 000 Kč 57 275 000 Kč -24%
FTV Prima 27 908 000 Kč 19 691 000 Kč 42%
CET 21 22 997 000 Kč 17 343 000 Kč 33%
CZECH NEWS CENTER 22 291 000 Kč 17 724 000 Kč 26%
Allegro AdMarket 21 368 000 Kč 22 780 000 Kč -6%
Finance media 14 091 000 Kč 10 762 000 Kč 31%
AdActive.cz 11 404 000 Kč 7 618 000 Kč 50%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 2/2015 – 3/2015

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.