Deníky skupiny MAFRA rostou, podíl na trhu vzrostl na 41,1 procenta

Čtenost tiskových titulů mediální skupiny MAFRA stále roste, největší nárůst je u týdeníku 5plus2, a to o 11 procent. Potvrzují to aktuální výsledky výzkumu čtenosti Media projekt (Unie vydavatelů – AKA, Median – STEM/MARK, 4. čtvrtletí 2014 – 1. čtvrtletí 2015). Vývoj je pozitivní především díky nárůstu čtenosti týdeníku 5plus2, deníku Lidové noviny a magazínu Ona Dnes. (TZ)

V období 4. čtvrtletí 2014 – 1. čtvrtletí 2015 vzrostla čtenost u sedmi z devíti titulů mediální skupiny MAFRA, které jsou zařazeny do výzkumu Media projekt. V porovnání s předešlými výsledky za 2. pololetí 2014 zaznamenal největší nárůst týdeník 5plus2, a to o  94 tisíc čtenářů, což je o 11 procent více. Týdeník 5plus2 je s aktuálním nákladem 819 954 kusů (Kancelář ověřování nákladu tisku ABC ČR, březen 2015) a čteností 918 tisíc čtenářů na vydání největším týdeníkem na českém trhu.

Významný nárůst, a to o 49 tisíc čtenářů, což je o devět procent, má podle aktuálních výsledků  i nejčtenější magazín pro ženy Ona Dnes.

Lidové noviny jsou deníkem s největším meziročním nárůstem čtenosti. Jde o nárůst 10 procent na 210 tisíc čtenářů na vydání. Pravidelně čtou Lidové noviny většinou středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaní lidé.

Deník Mladá fronta DNES je dlouhodobě nejčtenějším zpravodajským deníkem s 654 tisíci čtenáři na vydání. Pravidelně ho čtou zejména lidé v produktivním věku, se středním a vysokoškolským vzděláním a se středním a vyšším společenským postavením.

Deník Metro je nejčtenějším deníkem v Praze a se 470 tisíci čtenáři si drží odstup více  než 100 tisíc  čtenářů na vydání od dalších titulů. Zachovává si silnou skupinu mladých čtenářů a zaznamenal také nárůst obliby u čtenářů s vyšším vzděláním.