Jakou cenu má dobrý nápad? V Nápadu roku až 10 milionů

(Praha, 30. března 2016) – Již přes 1000 podnikatelských záměrů prošlo soutěží Vodafone Nápad roku, kde získaly investice ve výši bezmála 60 milionů korun. Tradiční soutěž je určena všem lidem se zajímavým podnikatelským nápadem nebo začínajícím projektem. Letošní ročník přináší šanci získat investici až 10 milionů korun, okamžitou odměnu pro vítěze ve výši 300 tisíc korun, mentoring od úspěšných podnikatelů pro 30 nejlepších nebo speciální soutěž o pobyt v americkém Silicon Valley. Do soutěže se lze hlásit do 10. května na stránkách www.napadroku.cz. (TZ)

“Mladé podnikatelské projekty podle našich průzkumů nejčastěji krachují na nedostatečném či zcela chybějícím finančním plánu, špatném obchodním modelu, a také na nedostatku zkušeností a motivace. Cílem soutěže je proto zprostředkovat účastníkům zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, pomoci jim se zviditelnit a získat cenné obchodní kontakty,“ říká Martin Kešner, zakladatel soutěže Vodafone Nápad roku.

Důkazem je mediální i obchodní úspěch loňského vítěze Jana Sejkory. Jeho společnost Flydeo se specializuje na výrobu pokročilých bezpilotních letounů, takzvaných dronů. Všechny klíčové technologie si přitom vyvíjí sama v České republice. Mezi další oceněné projekty minulého ročníku patřil Lukáš Brus s projektorem LumiTRIX vyvinutým speciálně pro video-mapping, Petr Procházka s Michaelou Matějkovou a jejich kompaktní boty do kapsy Skinners, Michal Zwinger s aplikací Včelka, která pomáhá dětem se čtením, nebo hra ChemPlay od Adriána Hegedüše a Ivany Kravárové, která dětem zábavnou formou otevírá svět chemie.

„Vodafone vidí v zajímavých podnikatelských nápadech velký potenciál, a proto je dlouhodobě aktivně podporuje. Důležité je nenechat zapadnout inovativní projekty a pomoci jim hned v začátcích. Těším se na všechny kreativní myšlenky v letošním ročníku soutěže Nápad roku,“ říká Markéta Moreno, ředitelka pro značku a komunikaci ve Vodafonu.

Více peněz i mentoringu

Letošní ročník proti předchozímu nabídne hned trojnásobnou odměnu pro vítěze v hlasování poroty – 300 tisíc korun namísto dosavadních 100 tisíc. Dalších 100 tisíc korun pak získá ve věcných cenách. Všichni finalisté bez ohledu na pořadí zároveň mají šanci, že právě je osloví panel investorů s nabídkou až desetimilionové investice. Výherce kategorie Coolpad Startup roku pak vyhraje týdenní pobyt v Silicon Valley včetně účasti na prestižní konferenci TechCrunch Disrupt. Díky silným business a mediálním partnerům zároveň mohou účastníci úspěchem v soutěži výrazně zviditelnit svůj projekt před potenciálními zákazníky a partnery.

Součástí projektu Vodafone Nápad roku 2016 je i řada vzdělávacích akcí, které letos doplní i zcela nové formáty. Půjde například o setkání se zajímavými osobnostmi, panelové diskuze, případové studie, praktické workshopy nebo networkingová setkání. Finalistům soutěže pak budou k dispozici dvě desítky zkušených podnikatelů v rámci rozšířeného Mentoring Day.

Novým hlavním partnerem soutěže se zároveň letos stala společnost SAP. “Soutěž Nápad roku nepřináší jen nápady, ale také nadšení lidí, touhu vytvořit něco nového a často i chuť být pozitivním příkladem a změnit svět k lepšímu. To všechno někdy ve velkých firmách chybí. V těch malých zase obvykle chybí zkušenosti s řízením, technologie a přístup k zákazníkům. Oba tyto světy se vzájemně potřebují, a právě proto se je aktivně snažíme propojovat,” říká Andrea Hepnerová, ředitelka SAP Business Services.

Přihlášky zaslané do soutěže do 10. května posoudí porota složená z předních českých investorů, podnikatelů, manažerů a zástupců médií. O úspěchu projektu v soutěži Vodafone Nápad roku 2016 následně nerozhoduje pouze nápad samotný, ale také jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu. Pravidla soutěže a další informace naleznou zájemci na stránkách www.napadroku.cz, Slavnostní vyhlášení výsledků aktuálního ročníku proběhne 8. června.

Titulárním partnerem soutěže a patronem dobrých nápadů je již tradičně společnost Vodafone. Hlavními partnery jsou J&T Banka, MSD a SAP. Partnery jsou společnosti Coolpad, Profinit, Microsoft a KF Legal. Soutěž dále podporují CzechInvest, Node5, Impact HUB, Jihomoravské inovační centrum (JIC) a Prague Startup Centre.

Fotografie ke stažení:

https://www.dropbox.com/sh/0wo2mf7xeu1wu13/AACc3C1CjQaQTTtKgSPbNSg_a

Harmonogram soutěže

  1. března Zahájení vzdělávacích akcí
  2. března Start 9. ročníku
  3. května Uzávěrka přihlášek projektů
  4. května Zveřejnění semifinalistů TOP 30
  5. května Prezentace semifinálových projektů před porotou
  6. května Zveřejnění finalistů TOP 10
  7. června Mentoring Day
  8. června Prezentace finálových projektů před porotou
  9. června Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže

O soutěži Nápad roku

Soutěž podnikatelských záměrů Nápad roku organizuje společnost Podpora rozvoje podnikání s.r.o. Posláním soutěže je šířit a rozvíjet podnikatelské myšlení a aktivity studentů i široké veřejnosti a usnadnit jim počáteční kroky v jejich samostatném podnikání.

Soutěž podnikatelských záměrů a začínajících podnikatelů je určena jednotlivcům i týmům s podnikavým duchem a dobrými nápady. Přihlásit je možné libovolný podnikatelský záměr, nápad na rozšíření firmy či projekt pro investory, který dosud nebyl realizován nebo je ve stádiu rozjezdu (společnosti do 2 let své existence). Cílem je pomoci začínajícím podnikatelům uvést své nápady na trh, a to formou investice až do 10 milionů korun, odborné zpětné vazby či medializace.

Hodnotící kritéria jsou proveditelnost projektu, potenciál dalšího růstu, originalita projektu, kvalita zpracování a osoba podnikatele.