Nadace Vodafone věnovala přes půl milionu Kč na boj proti kyberšikaně

internetu. Nadace Vodafone se rozhodla podpořit boj proti ní, a proto v rámci kampaně #BeStrong přispěla více než půl milionem Kč projektu E-Bezpečí. (TZ)

Globální Nadace Vodafone věnovala v rámci kampaně #BeStrong celkem 18 782 eur (přes 500 tis. Kč) českému projektu E-Bezpečí, jenž se věnuje boji s kyberšikanou. Za každý retweet na Twitteru a like na Facebooku, který podpořil #BeStrong emotikony, věnovala nadace 14 centů (asi 3,78 Kč). Celosvětově v rámci kampaně operátor poskytne 100 000 GBP (3,5 mil. Kč). Finance následně rozdělila globální Nadace Vodafone neziskovým organizacím podporujícím boj proti kyberšikaně, v České republice touto organizací bylo E-Bezpečí. „Finančního příspěvku od Nadace Vodafone si velice vážíme. Využijeme jej především na vzdělávací akce pro rodiče, podporu řešení případů z poradny a vývoj aplikace Fakebook,“ řekl Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-Bezpečí.

Iniciativa #BeStrong

Mezinárodní iniciativu #BeStrong spustila Nadace Vodafone již v loňském září v reakci na výsledky jednoho z největších globálních průzkumů zaměřeného na problematiku šikany v online prostředí. Dotázáni byli mladiství ve věku 13 až 18 let z 11 zemí, včetně České republiky. Z průzkumu mimo jiné vyplynulo, že každý pátý respondent se stal obětí kyberšikany. Celkem 72 % mladých by využilo možnost vyjádření soucitu a podpory prostřednictvím emotikonu. Českým teenagerům se jeví jako nejlepší možnost kombinace vhodných slov a podpůrného obrázku (58 %). Speciálními emotikony, které si vybrali sami účastníci průzkumu, a hashtagy #BeStrong se globální Vodafone snažil zvýšit povědomí o nezbytné podpoře oběti kyberšikany.

Digitální rodičovství

Nadace Vodafone podporuje v ČR semináře a projekty zaměřující se na prevenci rizikového chování na internetu jak u dětí, tak u seniorů. U dětí se navíc ve spolupráci se společností Vodafone zabývá tzv. digitálním rodičovstvím. Na stránkách společnosti tak existuje specializovaná microsite, která pomáhá rodičům nastavit s dětmi v on-line světě základní bezpečnostní pravidla.

V rámci projektu IN-Generation navíc Vodafone podporuje úsilí o zvýšení digitální gramotnosti a schopností žáků, učitelů a rodičů na školách. Cílem je, aby přístup k používání internetu a digitálních technologií byl bezpečný, etický a efektivní. Letos Nadace Vodafone investovala také do simulátoru sociální sítě, tzv. Fakebooku, kde si děti mohou nacvičit bezpečnou komunikaci a rodiče vyhodnocovat a zlepšovat jejich dovednosti a své digitální rodičovství.

O digitálním rodičovství se diskutovalo i v rámci úspěšného českého festivalu youtuberů – Utubering. Akci navštívily 6. 5. 2016 v pražských Letňanech a na Výstavišti v Brně desítky tisíc lidí, převážně mladých, kteří přišli v doprovodu svých rodičů. Právě rodiče měli možnost si ve stanu Vodafonu vyslechnout prezentace a diskuze na téma digitálního rodičovství, prevence rizik a bezpečnějšího chování v online světě.

Od roku 2013 věnovala Nadace Vodafone projektu E-Bezpečí na prevenci, vzdělávání, intervenci a osvětu spojenou rizikovým chováním na internetu přes 700 tisíc korun v rámci svého nadačního programu Technologie pro společnost.

Více o digitálním rodičovství najdete na www.vodafone.cz/digitalni-rodicovství, o projektu E-Bezpečí na http://www.e-bezpeci.cz/, aplikaci Fakebook na http://www.e-bezpeci.cz/fakebook/ a informace o projektu IN-Generation na www.in-generation.com/cs

O Vodafone Czech Republic

Mobilní operátor Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než třem milionům zákazníků. Od roku 2007 přináší Vodafone komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje více než milion firemních SIM karet. V roce 2012 byl Vodafone prvním operátorem na českém trhu, který začal účtovat hovory po sekundách. O rok později Vodafone představil Turbo Internet a začal rychlým mobilním internetem pokrývat venkov a menší města. V současnosti nabízí nejrychlejší a nejrozšířenější síť mobilního internetu na tuzemském trhu. Aktuálně se Vodafone soustředí na rozšiřování LTE do všech koutů České republiky. V souladu se svými CSR aktivitami se Vodafone začátkem roku 2015 přestěhoval do nové, ekologické centrály ve Stodůlkách. Jeho Nadace Vodafone již rozdělila více než 170 milionů korun. Za 10 let od svého založení se dostala na přední místa v hodnocení firemních nadací. Patří mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informaci na www.vodafone.cz