Parfums.cz se mění na notino.cz. Rebranding proběhne postupně i na dalších trzích.

P R A H A,  19. ŘÍJNA 2016 Česká internetová jednička parfums.cz mění svůj název na notino.cz. Hlavními důvody změny jsou sjednocení názvu na všech čtrnácti trzích, kde firma působí, a šířka sortimentu. Česko je po Slovensku další zemí, která na nový název přechází. Proč? Kromě parfémů už totiž společnost dlouhodobě nabízí také obsáhlou nabídku výrobků určených pro péči o tělo. (TZ)

Je to primárně zjednodušení pro naše zákazníky a zároveň i pro nás. Je jednodušší budovat při globální působnosti jednu značku než desítky různých. Navíc v dnešní době lidé hodně cestují a budou tak vidět svou oblíbenou značku po celém světě,“ vysvětluje hlavní důvody změny názvu Radek Ondrášík, marketingový ředitel ve společnosti parfums.cz, nově notino.cz. „Navíc rozhodně už nejsme jen parfumérie, kterou původní název evokoval. Nabídku jsme rozšířili na všechny výrobky, které nějak souvisí s péčí o tělo. Dohromady už naše portfolio čítá 45 000 druhů produktů,“ říká.

Kromě šířky sortimentu ale chce společnost Internet Shop, po jejíž křídla parfums.cz patří, sjednotit značku na všech čtrnácti trzích, kde působí. „Máme dohromady 10 názvů. Postupně sjednotíme názvy na všech trzích,“ vysvětluje Radek Ondrášík a pokračuje: „Název notino nemá žádný skrytý význam. Je to slovo co „nic neznamená” a to je právě to, co chceme. Aby si to slovo jako takové člověk s ničím nespojil. Protože nyní je na nás, abychom z toho slova udělali značku a vytvořili tu esenci, kterou si lidé představí, když název uvidí či vysloví. Příběh tohoto názvu začneme tedy vytvářet právě my sami.“ Firma nemá obavy, že by přejmenování mohlo mít negativní dopad.             „Z průzkumů vidíme, že zákazníci s touto změnou nemají žádný problém,“ uvedl Ondrášík.

Kromě názvu se ale nic dalšího nemění. Firma si chce nadále zakládat na proaktivním a přátelském zákaznickém přístupu a stále rozšiřovat spektrum výrobků. Zároveň zachovává všechny účty a přihlašovací údaje zákazníků, veškerá jejich nastavení i historii objednávek. „Kromě změny loga, domény a jména firmy na daňových dokladech v nových objednávkách tak zákazník nepozná rozdíl,“ dodal k rebrandingu Radek Odrášík.

Podle slov Ondrášíka zatím překonává letošní rok odhady a dá se říci, že všechny trhy jsou na tom velmi dobře. Loni e-shop dosáhl tržeb 4‚5 miliardy korun, letos počítá zhruba se šesti miliardami. Ondrášík také prozradil, že v příštím roce plánuje notino expandovat na dalších pět evropských trhů, konkrétní země však zatím nechce odhalovat.

O parfums.cz

Parfums.cz, člen Internet Shop s.r.o., je jedničkou na českém i středoevropském trhu e-shopů v oblasti parfémů a péče o tělo a patří mezi čtveřici největších e-shopů na českém trhu ve veškerých kategoriích spotřebního zboží. Je aktivní na třinácti trzích, jsou mezi nimi Spojené státy americké i Velká Británie.     V roce 2012 parfums.cz vykázal obrat přesahující 1,5 miliardy korun a vyexpedoval skoro 1,5 milionů objednávek, o rok později vzrostl jeho obrat na 2,5 miliardy korun. Loni zaznamenal tržby ve výši 4,5 miliardy korun. V roce 2016 společnost změnila název z parfums.cz na notino.cz.