Co se děje na trhu se sluchátky?

Sluchátka patří k nejoblíbenějšímu příslušenství mobilních zařízení a používá je téměř polovina uživatelů smartphonů. Jedny sluchátka obvykle nestačí – více než polovina uživatelů uvádí, že vlastní více sluchátek, aby je měli stále po ruce.                                                        Většina lidí používá sluchátka během fyzické aktivity (např. když si jdou zaběhat) nebo při odpočinku. Následuje přehled některých výsledků průzkumu zaměřeného na příslušenství pro mobilní zařízení, který mezi zákazníky ve Spojených státech provedla společnost ZAGG, přední výrobce příslušenství a audio řešení pro smartphony a tablety.

Ze zjištění společnosti ZAGG vyplývá, že více než polovina uživatelů smartphonů v USA vlastní více než jedny sluchátka. Používají je tak, jak potřebují, a celkem téměř 7 hodin týdně. Nejoblíbenějšími zařízeními, která se spolu se sluchátky používají, jsou smartphony, po nich následují tablety a méně často notebooky a počítače.

Ukazuje se, že typ aktivity ovlivňuje, jaký typ sluchátek uživatelé zvolí. Mezi požadavky příznivců sportovních aktivit patří funkce, jako je bezpečné uchycení v uchu a odolnost vůči potu a vodě. Když byli uživatelé vyzváni, aby vybrali funkci, která je pro ně při nákupu nových sluchátek nejdůležitější, kromě dobrého usazení koncovky v uchu se přikláněli také k bezdrátové funkci. Nejužitečnějším zdrojem informací je internet, protože online recenze jsou užitečné během procesu nákupu nových sluchátek.

Jako odpověď na otázku, za jakých okolností sluchátka používají, uváděli respondenti venkovní aktivity, jako je chůze nebo běh, a také odpočinek doma. Důvodem, proč sluchátka doma používají, je, že nechtějí rušit ostatní. Sluchátka jsou také užitečná na dlouhých cestách.

Jaká sluchátka používáme a kolik stojí?

Během posledních let se na trhu objevily nové typy sluchátek. Nabízené modely lze rozdělit do následujících kategorií: na uši, pecky, špunty a okolo uší. Audio řešení se navíc liší v tom, jak jsou na hlavě uchycena. Mezi nejoblíbenější patří sluchátka s klipem za uši a páskem na krk. Kromě typů sluchátek jsou audio produkty obvykle k dispozici ve dvou variantách – drátové nebo jako oblíbené bezdrátové sluchátkové sady připojené přes Bluetooth.

Z údajů společnosti ZAGG vyplývá, že trhu dominují převážně pecky, které se nasazují do ucha, ale ne přímo do ušního kanálu. Že taková sluchátka vlastní, uvedlo 54 % respondentů. Dalším velice oblíbeným typem, který označilo 42 % respondentů, jsou modely zaváděné do ušního kanálu (špunty). Modely nasazované kolem uší používalo 24 % zákazníků, kteří se průzkumu zúčastnili.

Slovní označení a loga Bluetooth® jsou registrované ochranné známky společnosti Bluetooth SIG, Inc., a jejich používání je povoleno pouze s licencí. Ostatní ochranné známky a názvy značek jsou vlastnictvím jejich držitelů.

Kdo sluchátka kupuje?

Ukazuje se, že sluchátka jsou nejoblíbenější ve věkových skupinách 18–24, 25–34 a 35–44 let. Pro 51 % kupujících je nejdůležitější vlastností sluchátek pohodlné nošení, 49 % přihlíží k typu sluchátek a 45 % respondentů uvedlo, že nejvýznamnější je pro ně kvalita zvuku.

Trhu kralují sportovní sluchátka

Prodeje sportovních sluchátek rychle rostou. Z údajů vyplývá, že tento segment představuje asi 20 % ze všech prodaných sluchátek. Vlastníci sportovních modelů je většinou používají při chůzi, běhu, cvičení v tělocvičně nebo jízdě na kole, ale sportovní sluchátka jsou používána i pro účely, které se sportem nesouvisejí – používá je takto 9 z 10 vlastníků sportovních sluchátek. Zákazníci, kteří si vybírají sluchátka pro sport, obvykle věnují pozornost tomu, aby byla lehká a bezpečně držela.

Portfolio produktů společnosti ZAGG zahrnuje značku IFROGZ, která nabízí několik typů audio řešení. Produkty jsou dostupné v obou variantách – v drátovém i stále populárnějším bezdrátovém provedení, u kterého díky připojení Bluetooth odpadá nutnost používat kabely. Součástí nejnovější řady Coda Wireless, která byla pod značkou IFROGZ uvedena na trh, jsou drátová sluchátka do ucha i bezdrátová sluchátka.

Průzkum společnosti ZAGG zaměřený na příslušenství pro mobilní zařízení realizovala v říjnu 2016 agentura NPD Group zabývající se průzkumy trhu. Byla použita metoda CAWI (webový dotazník) a průzkumu se zúčastnilo 3 423 občanů USA starších 18 let. Text zahrnuje také data z předchozích studií provedených v letech 2015 a 2013.

***

O značce IFROGZ

IFROGZ patří mezi pět předních značek stereo sluchátek v USA a pod touto značkou se celosvětově prodalo více než 35 milionů kusů. Jedinečný přístup značky IFROGZ k nejnovějším technologiím umožňuje poskytovat zákazníkům funkce, jaké si nejvíce žádají, a současně eliminovat nadbytečné doplňky, které zbytečné zvyšují cenu. Svět je stále mobilnější a přesvědčením značky IFROGZ je, že technologie by měly být dostupné pro všechny. Značka IFROGZ působí po celém světě a má pobočky ve Spojených státech, Irsku a Číně. Produkty IFROGZ jsou celosvětově dostupné od předních prodejců, mezi něž patří i společnosti Vodafone, ICA, Walmart, Target, Walgreens a Amazon. Navštivte web ZAGG.com a sledujte nás na sociálních sítích Facebook, TwitterInstagram.

Značka společnosti ZAGG Inc. (NASDAQ: ZAGG)