Program Evolve! Summitu 2017 se zaměří na technologie budoucnosti náboru

Odborníci z oblasti náboru se již potřetí sjedou do Brna na největší oborovou konferenci v regionu CEE, která proběhne 8. a 9. listopadu v brněnském Sono centru.

„Specialitou letošního programu bude živý přenos přednášky přímo z Las Vegas, centrály Zapposu, odkud se s účastníky spojí Hollie Delaney, která spolu s Tony Hsieh patří k hlavním tvářím této vizionářské firmy. Pokud jste někdy slyšeli o firmě, která svým zaměstnancům nabízí 3.000 USD, pokud odejdou ve zkušební době, nebo o firmě, která zrušila všechny manažerské pozice, tak ano, to je Zappos.“ uvedl zakladatel Evolve! Summitu Michal Toman z firmy Engage Advisory.

Delaney vysvětlí, jak důležité je se při náborech zaměřit na kulturní “kompatibilitu“ kandidáta s firmou či týmem a odtajní, jakým způsobem tuto disciplínu zvládá Zappos.

Karen Azulai z Izraele a Katrina Collier z Velké Británie se budou ve svých přednáškách věnovat umělé inteligenci a chatbotům. Představí, jak bude umělá inteligence ovlivňovat vyhledávání kandidátů, komunikaci a práci s nimi. Nebude se jednat jen o vizionářský pohled do budoucnosti, Karen účastníky seznámí s několika chatboty, kteří se již v recruitmentu používají. Krok po kroku bude také představena případová studie o nasazení chatbota do náborového procesu.

Bill Boorman z Velké Británie se bude věnovat oblasti Big Data a jak je možné díky práci s nimi proniknout do dosud neobjevených komunit talentů.

Balazs Paroczay z Maďarska účastníky naučí, jak si vytvořit vlastní jednoduché nástroje pro sourcing, aniž by museli vyhlížet komerční aplikace, které používají všichni a se kterými je pravděpodobné dosáhnout podobných výsledků jako ostatní. Balazs také předvede, jak pracovat s Google Search Engine a jak si tento nástroj nastavit, aby poskytoval optimální výsledky vyhledávání.

Dave Hazlehurst, Roman Hřebecký, Petr Pouchlý a Jan Bleha představí jednoduché recepty, jak postavit vlastní efektivní náborovou kampaň, jak komunikovat se svou komunitou a jak kandidáty zaujmout pomocí vyprávění příběhů, novým marketingovým přístupem, který se začíná dostávat do recruitmentu. Ukáží, jaký vliv má tato marketingová komunikace na Candidate Experience, disciplínu, na kterou se začíná zaměřovat čím dál více firem. Účastníci dostanou tipy, jak Candidate Experience vybudovat, na co si dát pozor, jak ji měřit a vytěžit díky ní ještě více kandidátů.

Tyler Golden z Red Hat popíše, jak ve firmě vybudovat úspěšný referral program, kde se nejčastěji chybuje a jak se chybám vyvarovat. Jan Bleha ukáže, že úspěšně nabírat se dá i přes eventy, oborové konference, meet-upy, prostě pomocí náboru zaměřeného na komunity.

Facebook a Google vstupují se svými novými produkty na trh recruitmentu. Pokud někdo v následujících letech změní recruitment, budou to právě tyto dvě firmy se svými novinkami. Katrina Kolier z Velké Británie poodhalí, co oba giganti chystají a co nového recruitery čeká s LinkedInem.

Další klíčovou oblastí, které se bude konference věnovat, je gamifikace v oblasti recruitmentu a sourcingu, Jan Tegze účastníky naučí, jak ji použít nejen pro nábor, ale i pro práci s vlastním týmem.

A v neposlední řadě Matěj Matolín, autor nejčtenější českého blogu o recruitmentu Lovec Hlav, představí velmi úspěšnou případovou studii, jak jednoduše a efektivně spustit nábory ze zahraničí.

Od samého začátku existence konference se snažíme, aby byl všechen obsah maximálně praktický – tj. aby se účastníci hned druhý den mohli vrátit do práce a pracovat ještě efektivněji. Věříme, že se nám i letos podaří posunout práci nás všech zase o kousek kupředu.“ doplnil Michal Toman.