Pohled Internet BillBoard na český trh internetové reklamy v roce 2018

V České republice se loni v internetové reklamě protočilo 28,6 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2017 došlo k nárůstu o 23 %. Ukázala to čísla nedávno zveřejněná Sdružením pro internetový rozvoj (SPIR), kde jedním z nejvýraznějších trendů je pokračující růst programatického prodeje v displej reklamě.

Infografika Internet BillBoard.jpg

Stejně jako v předchozích letech, také v roce 2018 stále platilo, že nejlepšími dny pro internetovou reklamu bylo pondělí a úterý. Víkendový Internet je mírně klidnější a zpět k větší intenzitě se vrací až s koncem neděle. Také v loňském roce se špička užívání internetu potkávala s vrcholem internetové reklamy. První vrchol nastával okolo poledne, další pak přicházel večer mezi 20:00-22:00.

Nejvíce lidí, kteří se dívají na internetové stránky, žije již tradičně ve Středočeském kraji a Praze. Téměř polovina zobrazení, tj. 48,16 %, připadá na tento region. Na Jihomoravský kraj vychází 9,64 % a následuje třetí Moravskoslezský kraj s 8,35 %. V zahraničí je zobrazeno 8,71 % stránek. Většina zahraniční návštěvnosti přichází ze Slovenska.

Z pohledu používaných prohlížečů vedl stále Google Chrome a jeho popularita loni ještě vzrostla. Použilo ho 57,88 % návštěvníků internetu. Ještě v roce 2017 to přitom bylo 53,51 %.

V roce 2018 se potvrdil trend rozmachu mobilní reklamy. V loňském roce bylo na mobilních zařízeních zobrazeno 37,2 % reklam, zatímco v roce 2017 to bylo 24,74 %. Z pohledu na předchozí roky plyne, že došlo k velkému skokovému růstu.

Většina zařízení má nainstalovaný operační systém od Microsoftu. V loňském roce šlo konkrétně o 59,18 % všech zařízení. Jedničkou mezi operačními systémy se pak loni s 30 % stal Windows 10. S 28,12 % následuje Android. iOS vyrostl na 9,08 %.

Počet prohlížečů, které mají zakázány sušenky (cookies), loni poprvé mírně klesl z předloňských 17,28 % na 16,69 %. Nepotvrzuje se tak předpověď, že podíl prohlížečů bez cookies bude stále výrazně růst. Před devíti lety mělo cookies zakázáno jen 3,34 % internetových prohlížečů.

O společnosti Internet BillBoard, a.s.

Historii Internet BillBoard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkajících se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, následovaným technologickými projekty pod značkami BBelements, iBILLBOARD a nově i Ströer.

Technologické řešení od Internet BillBoard je používáno ve střední a východní Evropě. Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.