Češi se online služeb nebojí. Čtvrtina by si pojistila život online

Časům, kdy Češi kvůli každé obchodní či administrativní záležitosti spěchali na pobočku či do místa prodeje, jsou, zdá se, nenávratně pryč. Otevřít si bankovní účet, povinné ručení nebo sjednat životní pojištění po internetu nebo přes mobilní aplikaci, je představa blízká čím dál více lidem. Konkrétně životní pojištění by si po internetu byla ochotna uzavřít čtvrtina Čechů. V Praze je číslo ještě větší. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK pro online životní pojištění Mutumutu, které odměňuje ty, co se o sebe starají.

2020-02-10 14_04_01-První zdravé online životní pojištění. _ Mutumutu.png

Z průzkumu Mutumutu vyplývá, že online služby nejsou vlastní pouze mladé generaci. Možnost sjednat si životní pojištění online by v podobné míře přivítaly všechny věkové kategorie oslovených. Necelých 15 % lidí by pak neváhalo uzavřít pojištění přes aplikaci v mobilním telefonu. Větší ochotu získat službu přes internet přitom projevili obyvatelé větších měst. Průměr zvyšuje hlavně Praha, kde by si životní pojištění online sjednalo 36 % lidí.

Výsledky nás příliš nepřekvapily. Víme totiž, co nám říkají naši klienti. Ne každý chce trávit svůj čas na pobočkách nebo s pojišťovacími poradci. Lidé chtějí jednoduchý produkt, který pochopí sami a získají jednoduše za pár minut. Myslíme si, že trend je jasný a počet lidí, kteří si budou chtít své finanční produkty získávat a obsluhovat online nebo v mobilním telefonu, bude růst,” komentuje průzkum spoluzakladatel a šéf online životního pojištění Mutumutu Jindřich Lenz. Paralelu přitom vidí třeba v online nakupování potravin. “Před pár lety si lidé nedokázali představit, že by si pečivo či ovoce nemohli před nákupem sami prohlédnout a vybrat. Dnes jsou online nákupy potravin čím dál oblíbenější ve všech generacích a eshopy ve špičce téměř nestíhají doručovat,” dodává Lenz.  

Schůzku s poradcem přitom při výběru a uzavření životního pojištění stále volí třetina lidí, návštěvu pobočky pak čtvrtina respondentů. Po telefonu by si ale pojištění sjednalo pouze    6 % lidí a do specializovaného stánku v hypermarketu by za tímto účelem zavítala pouhá 2 % oslovených.

“Osobní kontakt ani do budoucna nezmizí, ne všem online prostředí z principu vyhovuje a část lidí bude vždycky upřednosťnovat návštěvu pobočky. Poměr se ale bude vyrovnávat a také pobočky se promění – budou více digitalizované a spoustu záležitostí člověk vyřídí samoobslužně bez asistence pracovníků,” předpovídá Lenz.