Social Listening: poslouchejte, co se o vás říká

Píšou se o vás články, baví se o vás lidé v diskuzích a na sociálních sítích? Jsou reakce pozitivní, negativní, nebo neutrální? Co můžete udělat pro změnu z neutrálu na 100+? A kdo o vás vlastně mluví? To vLCG New Mediašechno zjistíte s nástroji na Social Listening a navíc vám pomůžou posunout váš produkt nebo službu do cesty těm správným lidem. Další tipy přináší fullservisová digitální agentura LCG New Media.

Co je to Social Listening?

SL je vlastně taková paní Kelišová. Pozorně a bez přestání naslouchá tomu, co se o vás kde šustne, jak často a kdo o vás vůbec mluví. Ale zatímco Keliška musí jít jednou spát, nástroje SL sledují obsah zpravodajských webů, komentářů, sociálních médií, blogů a jiných internetových zákoutí nepřetržitě 24/7. Z dat vyčtete potřebné informace o chování zákazníků, jejich připomínky, potřeby i stížnosti. Když budete své spotřebitele poslouchat, bude váš růst snazší. Na základě získaných informací totiž můžete vytvořit konkrétní marketingovou strategii, která vám pomůže vaši službu nebo produkt posunout do cesty těm správným lidem, kteří u vás nakonec utratí své peníze.

Zpětná vazba bez cenzury

Tím, že budete sledovat internetové diskuze, dostanete syrovou a ničím nepřibarvenou zpětnou vazbu o svých produktech a službách, ale také o produktech a službách konkurence, protože lidé rádi srovnávají. Někteří vám svůj názor napíší přímo, častěji se o vás ale baví tam, kam běžně nedohlédnete – na neoficiálních komunikačních kanálech. Důležité je tedy sledovat nejen zmínky konkrétně o vaší firmě (sledovat jen název), ale také klíčová slova a témata, která jsou pro váš obor typická. Když si vyberete správný nástroj, umožní vám naslouchat celosvětově a výsledky bude předkládat v reálném čase.

Analýza dat

Nesporná výhoda SL nástrojů je ta, že většinu analýz provede za vás. Například nástroj SentiOne vám nabízí přehledné grafy s analýzou zmínek a jejich nálady, pohlaví autorů, informace o poloze, nejpopulárnější zdroje, nejpopulárnější dny a taky hodiny. Z těchto analýz můžete vycházet při tvoření nových strategií nebo k úpravě komunikace na sítích.

Níže jsme pro vás vybrali 4 nástroje, se kterými nešlápnete vedle.

SentiOne

ZoomSphere

Dataweps

Monitora

LCG New Media pracuje pro BAYER, STOCK, HONOR, Edenred, Galerii Harfa, Schuelke, festivaly HradyCZ, MAPO Group, Nemocnici Šumperk, Loterii Korunka, Festo, Grandhotel Pupp, Bondster a další firmy. V referencích má společnosti jako Omega Pharma, Bubbleology, BTL, Tour Espana, ERV pojišťovna, ERGO, BigBoard nebo Ferring. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.


O LCG NEW MEDIA:

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v digitálním prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní, brandové nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě a influencer marketingu. Jsme partnerem Google. Pro naše klienty řídíme kampaně na území Evropy, Ruska a US. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.