Napsala vaše dcera dopis Ježíškovi? A víte, kdo napsal jí? O2 spouští kampaň upozorňující na online hrozby

22.12.2021 – Společnost O2 spouští vánoční kampaň, která upozorňuje rodiče na možná rizika internetového světa. Se zvládáním nástrah online světa pomáhá rodičům i nový informační web Bezpečně v síti.cz, který navazuje a vychází z odborných materiálů O2 Chytré školy. Důvod kampaně je prostý. Více jak polovina rodičů má jen přibližný přehled o tom, co dítě na internetu dělá. A přitom si každé druhé dítě píše s někým cizím.

„Mnoho dětí dostává právě na Vánoce svůj první mobilní telefon. Kvůli volnu také děti tráví více času na internetu i sociálních sítích, kde je mohou snadno oslovit neznámí lidé. A každé druhé dítě jim odpoví,“ vysvětluje David Daneš, ředitel marketingové komunikace O2, podle kterého mohou prázdnin využít například sexuální predátoři. „Na Vánoce by se měly balit dárky, ne děti. V předvánočním čase proto přicházíme s kampaní, která má rodiče varovat před online hrozbami,“ dodává Daneš.

Nový web pomáhá rodičům

S ochranou dětí v online prostředí rodičům pomáhá nový web Bezpečně v síti.cz “ Chceme, aby rodiče věděli, co se na internetu a sítích odehrává. Naším největším vánočním přáním je, aby byly děti v online prostoru v bezpečí,“ říká Dominika Herdová, manažerka Nadace O2. Podle prosincového průzkumu, který pro společnost O2 zpracovala agentura Ipsos, má totiž 54 procent rodičů jen přibližný přehled o tom, jak jejich děti tráví čas na internetu.

“ Polovina dotázaných také přiznala, že na téma internetových nástrah se s dětmi bavila jen párkrát. Rodiče často ani netuší, jaká rizika a nebezpečí na internetu dítěti hrozí,“ doplnila Herdová. Na stránkách nového webu si mohou zájemci přečíst články o aktuálních tématech z oblasti technologií, bezpečí na síti, dezinformací i online bezpečnosti.

.
Koledy s predátory v televizi, rádiu i ve vánočních playlistech

Kampaň, která vychází z klasických vánočních koled, bude k vidění v televizi, na YouTube i na sociálních sítích. Doplní ji také radiové spoty, on-line formáty na zpravodajských portálech a digitální CLV nosiče. Půlminutové spoty odvysílají v období vánočních svátků televizní stanice ze skupiny FTV Prima a sportovní stanice O2 TV Sport. Na YouTube možná překvapí posluchače oblíbených vánočních playlistů. V rámci kampaně rozešle operátor také SMS zprávu cílenou na rodiče s dětmi. Obdrží ji pouze ti zákazníci, kteří mají povolené zasílání obchodních sdělení. Za kreativním konceptem kampaně stojí agentura Free Andy Agency.

.
.
  • Kreativní agentura: Free Andy Agency
  • Kreativní tým: Ondřej Klíma, Jan Štěrbák, Rastislav Chorvát, Václav Blumentrit
  • Account Team: Michaela Pechmanová
  • Produkce kampaně: FreeAndy agency
  • Zvuková i obrazová postprodukce: Mixpoint s.r.o.

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším operátorem na českém trhu. Hlasové, internetové a datové služby poskytuje zákazníkům od domácností přes malé a střední firmy až po velké korporace. O2 vždy nabízí ty nejmodernější technologie. V současnosti buduje síť páté generace (5G), kterou jako první spustilo v reálním prostředí. O2 je zároveň největším poskytovatelem internetu pro domácnosti a firmy, který nabízí na 99 % adres. Fixní připojení nejlépe funguje v kombinaci s modemem O2 Smart Box, který O2 vyvinulo ve vlastní režii. Se svou službou O2 TV je největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku. Pro své zákazníky O2 nakoupilo řadu exkluzivních sportovních práv a díky tomu nabízí nejatraktivnější sportovní obsah na českém trhu. Společnost patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services a ICT. Vzhledem k tomu, že se trendy v telekomunikačním odvětví významně mění, zaměřuje se O2 rovněž na vývoj a nabídku jiných než tradičních telekomunikačních služeb. K nim patří zejména finanční služby jako pojištění zařízení či cestovní pojištění v mobilu.