Alza pilotně spustila zvukové pokyny u AlzaBoxů

Praha, 11. ledna 2022 – Alza.cz i letos pokračuje v rozšiřování sítě AlzaBoxů a pilotně u 17 z nich zavádí zvukové instrukce informující o počtu balíčků k vyzvednutí. Spolu s vnitřním osvětlením schránek a snadným otevřením pomocí aplikace je to další krok k ještě jednoduššímu vyzvednutí nákupu. Pokud se pilotní provoz osvědčí, e-shop zvukové pokyny rozšíří na všechny své boxy včetně těch na Slovensku a v Maďarsku. Zároveň zvětšuje kapacitu AlzaBoxů, které poskytují méně než 100 schránek na balíčky.

Alza neustále pracuje na rozšiřování svého sortimentu a vylepšování zákaznické zkušenosti. Za poslední rok rozšířila svou síť výdejních boxů na aktuálních více než 1800. Do schránek si zákazníci mohou objednat téměř veškeré zboží e-shopu, čímž často vznikají zakázky rozdělené do více balíčků. Dosavadním rekordem je doručení 13balíčkové objednávky. O množství balíků k vyzvednutí, stejně jako o počtu schránek, ve kterých jsou uložené, budou nyní vybrané AlzaBoxy informovat zvukově. 

„Při vyzvedávání objednávky z AlzaBoxu informujeme o počtu balíků, které je potřeba vyzvednout jak na displeji, tak v mobilní aplikaci. Přesto se může stát, že si zákazník této informace nevšimne a některý z balíčků v boxu zapomene. Proto jsme se rozhodli těmto situacím předcházet a pilotně jsme u některých AlzaBoxů spustili zvukové pokyny, které zákazníkům sdělí, do kolika balíčků a schránek je jejich zakázka rozdělená k vyzvednutí,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility management Alza.cz. 

Zvukové instrukce chce Alza nejprve otestovat v různých prostředích. Vybrané boxy se proto nacházejí jak na rušných místech v Praze, tak i v menších obcích, ale například i v klidném prostředí nemocnice. U každého boxu pak má e-shop možnost individuálně upravovat hlasitost, případně zvuk i vypnout. Hlasové instrukce navíc budou AlzaBoxy vydávat pouze mezi 6. a 22. hodinou, během nočního klidu budou vypnuté. Cílem pilotního provozu je minimalizováním počtu zapomenutých balíčků v AlzaBoxech ušetřit čas i méně pozorným zákazníkům, a tím opět zlepšit zákaznickou zkušenost.

Ještě před Vánocemi začal e-shop kromě výstavby nových AlzaBoxů také zvětšovat kapacitu těch, které poskytují méně než 100 úložných schránek. Díky takto velké doručovací kapacitě poskytované více než 1800 provozovanými boxy a zároveň díky kontrole celého procesu doručení zákazníkům se AlzaBoxy před Vánocemi staly nejspolehlivějším způsobem doručení vánočních dárků. Obchodníkovi se do nich podařilo včas pod stromeček dodat i zboží objednané pouhý den před Štědrým večerem.

O společnosti Alza.cz a.s.: 

Alza.cz je lídrem a udavatelem trendů na poli středoevropské e-commerce. Svědčí o tom nejen rekordní obrat roku 2020, ve kterém Alza utržila 37 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací (spuštění služby doručení do vozu, využívání sdílené logistiky Liftago nebo zavádění unikátních fintechových služeb jako oceněná Alza Invoice Financing), úspěšně pokračující expanze do zemí EU, nová platforma Alza Marketplace pro externí dodavatele, budování sítě výdejních AlzaBoxů a její otvírání celému trhu nebo rozvoj privátních značek (AlzaPower, AlzaEco, AlzaErgo…). Společnost se chová odpovědně, do své CSR platformy Souhvězdí pomoci zapojila již přes 80 neziskových organizací, pravidelně pomáhá útulkům pro zvířata svým projektem Alza Pelíšek a podporuje desítky neziskových organizací. Nejdůležitější milníky historie firmy Alza naleznete zde.