6 varovných signálů, kdy byste měli zvážit CRM systém

K rozhodnutí pořídit si systém CRM dochází obvykle tehdy, když se firma rozrůstá a stávající způsob evidence dat najednou přestává stačit. Často se stává, že se podceňuje doba, kdy je potřeba začít jednat. A to je chyba. 

Varovné signály není radno podceňovat  

  1. Pomalé škálování procesů nebo chybějící procesy 

Běžně se stává, že společnost roste příliš rychle a neuvědomuje si, že růst vyžaduje nastavení určitých procesů. Druhým případem je, že společnost má zavedeny některé základní procesy, ale neškáluje je a nepřizpůsobuje aktuálním potřebám. 

  1. Nedostatečný přehled o stavu a činnostech společnosti  

Říká se, že neznalost zákona neomlouvá. V případě vedení společnosti to platí o neznalosti stavu věcí. Pokud vedení neví, jak zaměstnanci komunikují se zákazníky, jak jsou prodejci aktivní, jaké obchody se daří uzavírat nebo nezná aktuální čísla, je něco špatně.  

  1. Neexistence jednotného úložiště podnikových dat 

Pokud každý obchodník ukládá informace o zákaznících na jiné místo, je to velká chyba. Firmám chybí přehled a vedoucí týmů nedokážou řídit rozhodnutí správným směrem. Reporty ze schůzek, objednávky, kontakty a potřeby zákazníků by měly mít jediné úložiště. Je také důležité, aby k těmto údajům měli přístup všichni klíčoví pracovníci, a ne pouze jeden prodejce. 

  1. Nepřesné nebo dokonce žádné reporty 

Analýzy nebo reporty jsou základem pro dokonalý přehled. Mnoho zaměstnanců však připravuje reporty ručně. Nejenže to zabere spoustu času a je to neefektivní, ale zvyšuje to i riziko chyb. Práce s čísly vyžaduje přesnost a soustředění. Chyba v reportu může mít velký dopad na manažerské rozhodnutí.

  1. Žádná modernizace a přechod na mobilní aplikace 

Prodejci tráví většinu času v terénu, protože se setkávají se zákazníky. Schůzky zahrnují sběr údajů o aktuálních potřebách a jsou plné cenných informací. Problémem je, že pokud prodejní tým nemá k dispozici moderní nástroje, nemá možnost sdílet své informace a ukládá je jen na vlastní úložiště nebo je dokonce zapisuje ručně. 

  1. Nesprávné zacílení a ztráta obchodních příležitostí  

Pro každou cílovou skupinu by měla existovat specifická obchodní nabídka. Pokud obchodníci posílají stejnou nabídku různým zákazníkům, kteří jsou například z různých odvětví, v různých zeměpisných oblastech nebo v různých fázích nákupního procesu, ztrácejí šanci na úspěšné uzavření obchodu. Dnešní doba si žádá individuální přístup, často přizpůsobený konkrétnímu zákazníkovi. 

CRM systém přináší společnosti mnoho benefitů

Zavedení vhodného CRM systému může firmu zachránit doslova v hodině dvanácté. Nejde jen o systém, který spravuje obchodní vztahy se zákazníky. Je pravou rukou každého oddělení, které potřebuje spravovat nejdůležitější firemní data na jednom místě, zlepšovat obchodní výsledky, pracovat efektivně a mít neustálý přehled o tom, co se děje. Většina kvalitních systémů již standardně zahrnuje mezi nabízené funkce správu úkolů, sledování výkonnosti, zvyšování efektivity prodeje, vylepšování cenových nabídek, zvyšování úspěšnosti prodejních příležitostí a také zvyšování počtu zákazníků. 

Mezi CRM systémy, které tyto služby svým uživatelům nabízejí, patří:  

  • Salesforce: Jeden ze světově nejpoužívanějších systémů. U nás ho používají velké firmy jako Kofola, Panasonic, Crestyl nebo Albatros Media.
  • Dynamics 365: Spolehlivý systém od Microsoftu prověřený lety. Velká výhoda je, že se v něm snadno zorientuje každý, kdo používá programy Microsoft.
  • CRM Leonardo: České CRM, které se vám dokonale přizpůsobí.
  • Dobře poslouží také řešení na míru – ideálně jednoduše vytvořené na low-code platformě.

CRM systém je nejmocnějším nástrojem v rukou obchodníků 

Cílem každé společnosti by měl být bezpečný růst, neustálé získávání nových zákazníků a efektivní dosahování stanovených cílů. CRM systém může propojit různá oddělení společnosti, ale je také nejmocnějším nástrojem v rukou obchodníků. CRM systém jim pomůže efektivněji a účinněji obchodovat, protože jim zajistí neustálý přístup k důležitým informacím. Mnoho CRM systémů může fungovat i na mobilním telefonu, takže obchodník má data k dispozici přímo během schůzky se zákazníkem. Do systému mohou také snadno zadat aktuální požadavky zákazníka, vyřešit objednávku nebo jiné naléhavé záležitosti. A než se vrátí ze schůzky, může být požadavek klienta již vyřízen, protože ostatní oddělení mohou na data zadaná do systému CRM reagovat téměř okamžitě. A to je skutečně silná konkurenční výhoda. Zároveň je třeba mít na paměti, že čas jsou peníze, a proto se investice do CRM systému společnosti časem vrátí.