Ve zlínské průmyslové kovárně kolektivně hubnou pro dobrou věc

Oblíbenou akcí s názvem Kilo za kilo firma motivuje zaměstnance ke zdravému životnímu stylu a redukci tělesné hmotnosti tím, že za každý zhubnutý kilogram věnuje 100 korun dětem v Praktické škole a dětském domově na Lazech ve Zlíně. Novinkou letošního ročníku je i možnost vyváženého stravování v závodní jídelně. 

Ve čtvrtek 27. ledna odstartoval v Kovárně VIVA už devátý ročník výzvy „Kilo za kilo“, jejímž cílem je přivést zaměstnance ke zdravému životnímu stylu a motivovat je k hubnutí přebytečných „vánočních a kovidových“ kilogramů. Letos se na úvodní převážení dostavilo 33 účastníků, zapojit se však mohou v průběhu akce i další zájemci. Pevnou vůli a vytrvalost v hubnutí kromě přátelského soupeření s kolegy a dobrého pocitu z lepší postavy posiluje také charitativní rozměr akce. „Čím více kilogramů půjde do konce dubna dolů, tím více stokorun poputuje dětem z domova na Lazech,“ uvedl Zbyněk Rozsypal, jeden z iniciátorů akce.

Projekt odstartoval pod vedením výživové specialistky Elišky Malotové, která v rámci vstupního převážení provedla také analýzu svalové hmoty, tělesného tuku a vypočetla účastníkům jejich body mass index (BMI). Společně s fitness trenérkou Veronikou Prusenovskou poradily, jak upravit stravovací návyky, co jíst pro efektivní hubnutí, jak správně cvičit, ale třeba také, jak si vhodně vybrat v restauraci z jídelního lístku. 

Aby se zaměstnancům dařilo dosáhnout cíle co nejlépe, připravilo vedení kovárny společně s firemním šéfkuchařem Martinem Malinou v době trvání akce novinku v závodním stravování. „Rádi bychom usnadnili zaměstnancům plnění této výzvy, a proto jsme se rozhodli zařadit do jídelníčku každý den jeden nutričně vyvážený pokrm, který koresponduje se zásadami zdravého životního stylu,“ vysvětlila personální ředitelka Martina Pravdová.

Kilo za kilo potrvá do 30. dubna, poté bude vyhlášen celkový finanční výtěžek a vítěz, který zhubl nejvíce.  Zaměstnanci Kovárny VIVA společně ve výzvě „Kilo za kilo“ hubnou už od roku 2014. Motivující spojení s charitou pak za dobu trvání projektu vyneslo již přes 70 tisíc korun.