Krize naučila Čechy si vážit jistoty pracovního místa. Perspektivu hledají v IT

Brno, 18. ledna, 2012 – Hrozba krize otřásá celou eurozónou a lidé se obávají opětné ztráty zaměstnání. Obor IT však vnímají jako velice perspektivní, což potvrzuje i fakt, že nabídka pracovních pozic stejně jako platy v IT rostou. Průzkum veřejnosti zaměřený na zaměstnance v oboru IT a zájemce o tento typ zaměstnání zjišťoval, jak lidé v dnešní době nahlížejí na zaměstnání v IT. Respondenti oceňují především perspektivu, atraktivnost a možnost práce s moderními technologiemi. Tyto odpovědi předčily i důležitost finančního ohodnocení. Průzkum navazuje na nedávné dotazování mezi personálními agenturami z celé České republiky, které provedlo IT centrum skupiny Home Credit. (TZ)

A jak konkrétně respondenti odpovídali? Každý čtvrtý dotazovaný, který je v současné době zaměstnaný v oboru IT, si toto povolání zvolil z důvodu možnosti pracovat s moderními technologiemi. Odpověď finanční ohodnocení uvedlo jako důvod práce v IT jen přibližně 12 % dotazovaných. Naopak vícekrát zmiňovanou nevýhodou práce v IT byl podle dotazovaných virtuální svět, ve kterém se ze své podstaty práce v IT realizuje.

Firmy na českém trhu motivují uchazeče o pozici v IT oddělení dodatečnými benefity v podobě vzdělávání. Právě školení v oblasti IT, manažerských dovedností či cizích jazyků bylo v průzkumu nečastěji zmiňovaným příkladem ideálního zaměstnaneckého benefitu – uvedl to každý třetí dotazovaný, který je zaměstnaný v IT či se o tento obor zajímá. Druhým nejčastěji zmiňovaným ideálním benefitem byla finanční nebo časová kompenzace přesčasů ze strany zaměstnavatele (každý pátý respondent).

„IT centrum skupiny Home Credit se snaží sledovat trendy a poskytuje svým zaměstnancům práci na velkých projektech s moderními technologiemi, možnosti vzdělávání a odborných certifikací, pružnou pracovní dobu, osobní volno (tzv. Sick Days), příspěvek na penzijní připojištění, program zdravotní péče a v neposlední řadě také firemní akce,“ říká Radka Švejnohová, HR manažerka IT centra skupiny Home Credit.

Obecně spojovali dotazovaní náplň práce v IT s informačními technologiemi, zajištěním a správou internetové komunikace, programováním a prací na počítači. Nejčastěji zmiňovaným pracovním cílem zaměstnanců a zájemců o práci v IT pak byla pozice architekt a analytik.

IT centrum skupiny Home Credit je součástí Home Credit International, poradenské a servisní společnosti orientované na členy skupiny Home Credit, IT centrum je umístěné v Brně a Ostravě a zodpovídá za kompletní IT podporu včetně vývoje a provozu centrálních aplikací kritických pro obchodní aktivity všech společností, které podnikají pod značkou Home Credit. V současné době poskytuje IT centrum Home Credit podporu pro společnosti Home Credit v České republice, Slovenské republice, Ruské federaci, Kazachstánu, Bělorusku, Číně a Vietnamu.

Další informace jsou k dispozici na http://itc.homecredit.net

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřinné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B.V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.eu.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N.V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.

Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející asijské trhy.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.