Tuzemské časopisy v roce 2011 otiskly inzerci v hodnotě 7 miliard korun

Ceníková hodnota reklamního prostoru v časopisech se podle monitoringu společnosti Admosphere v roce 2011 vyšplhala na 6,99 miliardy korun. Proinzerovaná plocha přitom představovala 49 464 stran. Mezi časopisy se nezahrnují takzvané supplementy, tedy literární přílohy zpravodajských formátů. (TZ)

Podle srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru jednotlivých titulů bez vlastní inzerce se na prvním místě žebříčku umístil týdeník Sedmička. Časopis poskytl inzerentům celkem 5 355 a tři čtvrtě strany v souhrnné hodnotě 306,7 milionů korun. Dále se na předních příčkách objevují lifestylové časopisy zaměřené na ženy. Vysoko nad čtvrt miliardy se vyhoupla ceníková hodnota reklamního prostoru titulu Žena a život, v průběhu roku 2011 zde inzerenti zaplnili plochu v rozsahu 960 stran v celkové ceníkové hodnotě 262,4 milionů korun. Reklamní prostor o 80 milionů nižší ceníkové hodnoty využil měsíčník Marianne (183 mil. Kč), následován je magazíny Elle (170 mil. Kč), Marie Claire (155 mil. Kč) a Glanc (151 mil. Kč).

Na sedmé příčce se umístil ekonomický titul Euro, u kterého Admosphere zmonitorovala loňskou souhrnnou ceníkovou hodnotu reklamního prostoru 144,6 milionů korun. V pořadí dalšími jsou týdeníky Reflex a Ekonom. První desítku pak uzavírá Nedělní Blesk, jenž je dle Unie vydavatelů veden jako časopis, a Blesk pro ženy.

Časopisy jsou kategorizovány podle Unie vydavatelů, ceníkové hodnoty reklamního prostoru byly očištěny o vlastní inzerci, vklady, přílohy a supplementy.

Top 30 časopisů podle proinzerované ceny v roce 2011

TOP 30 časopisů podle proinzerované ceny v roce 2011
Pořadí Titul Ceníková hodnota reklamního prostoru Proinzerovaná plocha (počet stran)
1. Sedmička 306 730 000 Kč 5355,73
2. Žena a život 262 363 000 Kč 959,66
3. Marianne 182 798 000 Kč 778,36
4. Elle 169 791 000 Kč 681,69
5. Marie Claire 155 240 000 Kč 636,89
6. Glanc 150 857 000 Kč 706,33
7. Euro 144 648 000 Kč 605,09
8. Reflex 136 980 000 Kč 469,4
9. Ekonom 132 262 000 Kč 490,93
10. Nedělní Blesk 124 410 000 Kč 308,05
11. Katka 121 151 000 Kč 464,05
12. Blesk pro ženy 121 136 000 Kč 591,66
13. Květy 115 935 000 Kč 449,21
14. Svět ženy 114 992 000 Kč 425,6
15. Vlasta 110 947 000 Kč 487,33
16. Story 103 092 000 Kč 473,64
17. HARPER’S BAZAAR 98 890 000 Kč 455,68
18. Maminka 96 899 000 Kč 552,37
19. Rytmus života 82 232 000 Kč 329,54
20. HOUSER 81 703 000 Kč 965,67
21. Svět motorů 81 283 000 Kč 344,23
22. Doma DNES 75 986 000 Kč 380,44
23. Profit 73 110 000 Kč 384,81
24. SuperSpy 69 072 000 Kč 271,78
25. JOY 67 390 000 Kč 273,76
26. Cosmopolitan 67 250 000 Kč 257,6
27. InStyle 63 297 000 Kč 322,43
28. Tina 62 737 000 Kč 263,49
29. ForMen 61 162 000 Kč 342,53
30. Instinkt 60 425 000 Kč 314,9
*bez vlastní inzerce, bez vkladů, příloh a supplementů

Zdroj: Admosphere, s.r.o.

Admosphere, s.r.o. je dceřiná společnost MEDIARESEARCH, a. s., která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky. Na tomto poli jsou jejími partnery významné profesní organizace, mezi něž patří Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu Admosphere je díky inovativním řešením pomáhat zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.