Březnový přehled internetové display inzerce

V březnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 393 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly o 12 %. Největším zadavatelem byla společnost Telefónica O2 Czech Republic, která na internetu umístila display reklamu v hodnotě 10,6 milionů korun. (TZ)

Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v březnu 2012 online reklamu v hodnotě 393 milionů korun. Meziměsíčně došlo k nárůstu výdajů o 11,9 %. Meziroční změna představovala 15 % (52 milionů korun).

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Telefónica O2 Czech Republic, která v únoru využila internetový reklamní prostor v hodnotě 10,6 milionů korun. Na dalších místech se objevují Internet Mall (10,3 mil. Kč), Tchibo (7,7 mil. Kč) a Quick expert (7,2 mil. Kč).

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v únoru vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 374 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (březen 2012) Cena (únor 2012) Meziměsíční změna
Seznam.cz 112 937 499 Kč 113 213 328 Kč -0,24%
Centrum Holdings 75 129 900 Kč 68 350 040 Kč 9,92%
MAFRA 59 435 619 Kč 51 013 379 Kč 16,51%
CET 21*) 31 360 322 Kč 15 953 066 Kč 96,58%
Mladá fronta 23 800 061 Kč 22 789 022 Kč 4,44%
AdActive.cz 23 028 368 Kč 18 692 646 Kč 23,19%
Allegro AdMarket 17 751 965 Kč 14 964 247 Kč 18,63%
Ringier Axel Springer 12 549 798 Kč 12 114 210 Kč 3,60%
Impression Media 9 636 862 Kč 4 675 343 Kč 106,12%
Economia 8 105 438 Kč 6 144 455 Kč 31,91%

*) vzhledem k technickým problémům subjektu CET 21 nejsou jeho únorová a březnová data úplná.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 02-03/2012

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.