IBM Watson k vašim službám: revoluční technologie promění interakce mezi firmami a zákazníky

Armonk, stát New York, a Nashville, stát Tennessee, 21. května 2013 – Na prahu nové éry kognitivních počítačových systémů představuje společnost IBM revoluční technologii IBM Watson Engagement Advisor, která firmám umožní zpracovávat velká data v rekordním čase. Díky tomu sezásadně promění interakce se zákazníky v klíčových oblastech jako jsou služby zákazníkům, marketing a prodej. (TZ)

Dva roky po proslulém vítězství v televizní soutěži Jeopardy! se IBM Watson Engagement Advisor stal prvním systémem svého druhu. Personálu bude při kontaktu se zákazníky pomáhat využívat informace o zákaznických potřebách rychleji než kdy dříve. IBM Watson bude k dispozici prostřednictvím cloudových služeb a online chatu a pracovníkům zákaznických služeb umožní pohotově odpovídat na dotazy s využitím velkého množství dat. Spotřebitelé jej také budou moci ovládat sami prostřednictvím svých mobilních zařízení. Díky jedinému kliknutí umožní řešení „Ask Watson” („Zeptejte se Watsona“) zodpovědět dotazy zákazníků, nabídne zpětnou vazbu při nakupování a pomůže řešit aktuální problémy.

Nejnovější využití kapacity Watsona je součástí iniciativy IBM Smarter Commerce („Chytřejší obchodování“). Dokonale se hodí pro interakci se zákazníky, a to díky schopnosti porozumět nuancím lidské řeči, zpracovávat otázky způsobem, který je podobný uvažování člověka, a rychle zpracovat rozsáhlé množství velkých dat, a najít tak relevantní, informacemi podložené odpovědi v souladu s potřebami uživatelů.

Klíč k úspěchu: IBM Watson využívá kognitivní počítačové inteligence, dokáže proaktivně navázat spojení se zákazníky a nepřetržitě se z interakcí učit, a to kdykoliv a kdekoliv. Díky tomu jsou interakce rychlejší, přesnější a více přizpůsobené na míru zákazníkům.

Systém IBM Watson Engagement Advisor pomůže firmám z interakcí poznat, pochopit a poskytnout přesně to, co si jednotliví zákazníci přejí – podle jejich požadavků a jednání -někdy dokonce dříve, než si to sami uvědomí.

Tady IBM Watson, co pro vás mohu udělat?

Služba IBM Watson Engagement Advisoru „Ask Watson“ zákazníky přivítá a nabídne jim pomoc prostřednictvím libovolného kanálu, například chatovacím oknem na webových stránkách nebo upozorněním na mobilním zařízení. Zákazníkům tím ušetří úmorné vyhledávání, prozkoumávání různých webových stránek a diskusních fór nebo nekonečné čekání na odpověď. S využitím technologií IBM pro analýzu velkých dat získává IBM Watson data o zákaznících, pomáhá zajistit, aby interakce byly na míru přizpůsobené jejich potřebám, a vyhledává v charakteru uložených informací optimální řešení.

Od svého debutu v televizním vysílání je IBM Watson chytřejší, rychlejší a menší – při zlepšení výkonu systému o 240 % bylo současně dosaženo snížení prostorových nároků o 75 %. Tento kognitivní počítačový systém nyní pracuje na jediném serveru Power 750 s Linuxem. Z původní velikosti odpovídající obývacímu pokoji se nyní zmenšil na rozměr čtyř krabic na pizzu. Firmy užívající IBM Watson mohou řešení spustit rychle pomocí cloudového prostředí nebo mohou systém instalovat na vlastní hardware.

Originální tiskovou zprávu v angličtině naleznete zde.