Internetová display reklama zaznamenala v dubnu 7% nárůst, zadavatelé využili prostor v hodnotě 520 milionů korun

V měsíci dubnu zaznamenala internetová display reklama mírný meziměsíční nárůst, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 520 milionů korun, což je o 7 % více než v březnu. Největším zadavatelem byl v dubnu internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Ačkoli si však internetová display reklama meziměsíčně polepšila, v porovnání s výsledky stejného měsíce v roce 2013 pozorujeme naopak 7% pokles.

Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall, který v dubnu využil reklamní prostor v hodnotě 15,8 milionů korun. Druhá skončila společnost Porsche Česká republika s využitým reklamním prostorem v hodnotě 9,7 milionů korun. Na třetím místě pak byl další internetový obchodník Czc.cz, který umístil reklamu v hodnotě 9,6 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v dubnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 485 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (duben 2014)

Cena (březen 2014)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

214 302 000 Kč

190 424 000 Kč

13%

Economia

84 121 000 Kč

73 765 000 Kč

14%

MAFRA

55 511 000 Kč

56 451 000 Kč

-2%

Allegro AdMarket

24 915 000 Kč

24 359 000 Kč

2%

CET 21

23 232 000 Kč

24 080 000 Kč

-4%

FTV Prima

22 001 000 Kč

20 456 000 Kč

8%

Ringier Axel Springer

20 917 000 Kč

23 305 000 Kč

-10%

Mladá fronta

17 686 000 Kč

22 320 000 Kč

-21%

AdActive.cz

17 386 000 Kč

9 560 000 Kč

82%

Finance media

4 980 000 Kč

6 609 000 Kč

-25%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 03-04/2013

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.