Trendy podle Ericssonu: být online se stalo součástí našich životů

Michael Björn, Head of Research v Ericsson ConsumerLab, říká: „Kumulativní efekt toho, jak se chytré telefony staly součástí našich životů a většinové společnosti, je udivující. Spotřebitelé zkoušejí nové aplikace, zachovávají si ty současné a tato kombinace vylepšuje, obohacuje a v některých případech dokonce prodlužuje naše životy jako takové. To vše ale probíhá takovým tempem, rychlejším než kdy v minulosti. Lidé si ale těchto změn moc nevšímají a považují je za naprosto samozřejmou součást života. Služby a produkty, které dosud byly za hranicí naší představivosti, přijímáme velmi rychle a snadno a brzy se stávají součástí mainstreamu. Když odhadujeme, co bude v roce 2020, tak dnes vidíme, že za těch zbývajících pět let se budoucnost přiblíží rychleji, než jsme mysleli.“ (TZ)

  • Podle zjištění Ericsson ConsumerLab chtějí spotřebitelé integrovat technologie a připojení k internetu do všech aspektů svého života – od zrcadel v koupelně přes inteligentní chodníky, medicínu až po sledování zdraví.
  • Lidé se stále více ztotožňují s představami, které byly dříve za hranicemi představivosti – s roboty v domácnostech a sdílením myšlenek.
  • V roce 2015 budou lidé více sledovat streamované video z internetu než klasické televizní vysílání.

Poznatky ve zprávě „10 nejdůležitějších spotřebitelských trendů pro rok 2015 a následující“ pocházejí z globálního výzkumného programu Ericsson ConsumerLab a to se zvláštním důrazem na majitele chytrých telefonů ve věku mezi 15-69 lety v největších městech po celém světě, celkově reprezentujících více než 85 milionů uživatelů internetu.

10 nejdůležitější spotřebitelských trendů pro rok 2015:

  1. Streamovaná budoucnost. Vzory využívání médií se mění po celém světě. Návštěvníci stále více preferují jednoduše využitelné služby na vyžádání (on-demand), které umožňují přístup k videoobsahu napříč platformami. V roce 2015 se bude více sledovat streamované video z internetu (na počítačích, tabletech i mobilech) než klasické televizní vysílání.
  2. Pomáhající domovy. Spotřebitelé mají stále větší zájem o chytré domácí senzory, které hlídají jejich domácnost, nastavují její chování v závislosti na tom, zda je někdo doma nebo ne a umožňují šetřit energie a efektivněji je využívat.
  3. Sdílení myšlenek. Nové aplikace umožňují lépe sdílet myšlenky a emoce se svými přáteli a rodinou. Součástí jsou i různé wereables, které nyní komunikují především s chytrými telefony svých majitelů, ale předpokládá se, že do roku 2020 budou komunikovat více mezi sebou napřímo.
  4. Inteligentní občané. Myšlenka chytrých měst je zajímavá sama o sobě, ale spousta informací a jejich využití přichází jako vedlejší efekt toho, jak se dnes chovají obyvatelé měst s chytrými telefony. Vzhledem k tomu, jak nás internet dělá lépe informovanými, děláme chytřejší rozhodnutí a sdílíme více informací. To umožňuje lépe vytvářet dopravní mapy s aktuálními informacemi, díky tomu lépe plánovat pohyb po městě a v rychle rozvíjejících se městech řešit otázky efektivního využití energie a snižování znečištění ovzduší a vody nebo varování před tímto znečištěním a dopady na zdraví.
  5. Sdílená ekonomika. Vzhledem k tomu, jak internet umožňuje efektivně sdílet informace s nebývalou lehkostí, nabírá myšlenka sdílené ekonomiky na síle. Více než polovina majitelů domácností je otevřena myšlence sdílet volné místnosti, osobní vybavení a vybavení pro zábavu jako způsob, jak ušetřit nebo vydělat nějaké peníze. Důvodem je i jednoduchost, s jakou se dnes lze do sdílené ekonomiky zapojit.
  6. Digitální peněženka. 48 % majitelů chytrých telefonů by nejraději používalo svůj telefon pro platbu za zboží a služby. 80 % jejich majitelů věří, že do roku 2020 nahradí peněženky chytrý telefon.
  7. Moje informace. Ačkoliv spotřebitelé rádi sdílejí informace a vidí to jako výhodu, nepovažují za nutné, aby jejich informace byly dostupné a otevřené komukoliv. 47 % majitelů chytrých telefonů chce platit elektronicky, ale bez sdílení osobních informací a 56 % z nich chce, aby komunikace byla šifrovaná a zabezpečená proti zneužití.
  8. Delší život. Majitelé chytrých telefonů, využívající cloudové aplikace, v nich vidí potenciál k tomu, aby žili zdravější a kvalitnější životy a v důsledku toho tak žili déle. Věří, že dlouhodobé využívání sportovních aplikacích, zdravotních aplikací včetně senzorů nebo aplikací, které sledují stravovací návyky a upozorňující na chyby a doporučující zdravější chování, jim prodlouží jejich životy nebo alespoň vylepší zdraví.
  9. Domácí roboti. Spotřebitelé vítají představu domácích robotů, které jim pomůžou s každodenními úkoly. 64 % z nich věří, že se roboti stanou normální součástí domácností do roku 2020.
  10. Neustále připojené děti. Děti budou neustále zvyšovat poptávku po 24 hodinovém připojení k internetu, kdy v jejich světě bude ten fyzický naprosto propojený s obrazovkami jejich mobilních zařízení. 46 % majitelů chytrých telefonů věří, že jejich děti, až vyrostou, budou předpokládat, že každé zařízení je připojené k internetu.

Poznámky pro redaktory:

Odkaz na zprávu/report

Odkaz na video

Odkaz na infografiku

Odkaz na prezentaci

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

Firma Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Firma Ericsson byla založena v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2013 činily tržby naší společnosti 227,4 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress