Poslední měsíc roku 2014 byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení poklesu, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 629 milionů korun, což je o 14 % méně než v listopadu. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Z monitoringu internetové display a video reklamy vyplývá, že pokles se projevil pouze v meziměsíčním srovnání, meziročně jsou hodnoty srovnatelné.
Největšími zadavateli byli v prosinci tři internetoví obchodníci. První místo patřilo Internet Mallu, který využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 25,4 milionů korun, druhá skončila Alza.cz s využitým reklamním prostorem v hodnotě 21,4 milionů korun a na třetím místě byl obchodník Czc.cz, který umístil reklamu v hodnotě 20,8 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v prosinci vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 582 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel | Cena (prosinec 2014) | Cena (listopad 2014) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 253 061 000 Kč | 312 364 000 Kč | -19% |
Economia | 76 765 000 Kč | 77 501 000 Kč | -1% |
MAFRA | 71 434 000 Kč | 89 170 000 Kč | -20% |
Mladá fronta | 42 503 000 Kč | 43 081 000 Kč | -1% |
Allegro AdMarket | 29 628 000 Kč | 35 447 000 Kč | -16% |
CET 21 | 27 312 000 Kč | 25 166 000 Kč | 9% |
FTV Prima | 26 460 000 Kč | 39 413 000 Kč | -33% |
CZECH NEWS CENTER | 23 691 000 Kč | 30 475 000 Kč | -22% |
Impression Media | 17 575 000 Kč | 16 619 000 Kč | 6% |
AdActive.cz | 14 002 000 Kč | 15 320 000 Kč | -9% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2014
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.