Předpověď: Co čeká internetovou inzerci v roce 2016

Neočekávejme, že by se snad v roce 2016 zastavil růst investic do internetové reklamy a marketingu. Stále bude platit, že reklama na Internetu poroste rychleji, než reklama klasická (tištěná, televizní). Pro řadu firem přinese rok 2016 navýšení marketingových rozpočtů a úměrné navýšení peněz, které dávají do reklamy. (TZ)

2016-01-26 17_44_52-iBILLBOARD - Společnost

#1 Zaměření na návratnost investic

Jestli kdy inzerenty bude hodně zajímat do čeho a proč vkládají peníze, tak rok 2016 bude tím, kdy se investice do marketingu a reklamy ještě více zaměří na návratnost. Výkonnostní reklama, možnost vše změřit a lépe poznat, budou nadále získávat na důležitosti především u těch, kteří si nemohou dovolit obsadit více mediálních kanálů najednou.

#2 Sociální média budou prostě jedním z digitálních kanálů

Vedle nikdy nekončící nutnosti podpory a péče o zákazníky na sociálních sítích bude více a více podstatné umět v pravý čas platit za ty správné způsoby reklamy. Sociální sítě, nejen Facebook, v roce 2016 ještě více přitlačí a budou chtít, aby firmy platily.

#3 Větší zásah znamená více digitálních kanálů

Potřeba zasáhnout nové zákazníky a rozšíření cílových skupin bude znamenat nutnost využívat více digitálních kanálů. Tradiční kanály v podobě display inzerce, PPC a RTB budou stále nenahraditelné, retargeting a remarketing se stane klíčovým pro efektivní využití informací o zákaznících či návštěvnících. Kdo nebude v roce 2016 schopen inzerovat na více platformách, ten na to doplatí. V sociálních sítích už Facebook prostě nestačí, musíte přidat další kanály, které lidé více a více užívají.

#4 Personalizace a přesnější cílení

Vracející se téma, rok co rok a bude se vracet ještě dlouho. Pokud budou inzerenti chtít opravdu lépe a efektivně oslovovat své zákazníky, potenciální zákazníky i zcela nové cílové skupiny, bude nutné se snažit co nejlépe cílit. Detailní znalost toho, koho inzerátem oslovíte, se může zásadně vyplatit oproti běžně používanému “střílení naslepo”. Ovšem významnou roli bude hrát cena takových dat, která tuto efektivitu může i potopit.

Zásadní roli budou hrát i snahy o propojení více druhů zdrojů dat a jejich výsledná synergie. Zde budou mít výhodu velké digitální ekosystémy, které mají následně i mnoho různých možností, jak data využívat.

 

#5 Blokování inzerce

Blokování inzerce nebude v roce 2016 znamenat zásadní problém, stále zůstane někde v minoritní části uživatelů inzerce. Přispěje ale ke zkultivování inzertního prostoru. Média a služby pochopí, že obalovat stránky inzeráty donekonečna není vhodné, že je důležité, aby inzerce fungovala, přinášela výsledky. Blokování inzerce přispěje i ke snahám myslet více na potřeby zákazníků i jejich technické možnosti. Ale také na inzerenty a na to, že jejich inzeráty by měly fungovat a mít výsledky. Média budou blokování inzerce řešit zaváděním nových formátů, včetně nativní inzerce. Ale také blokováním uživatelů adbloků, což povede k válce, ve které nebude vítěze.

#6 Mobilní inzerce

Díky stoupajícímu trendu užívání mobilních zařízení je zřejmé, že média budou stále více přizpůsobovat své webové prezentace právě těmto zařízením. Reklamní formáty pak nutně nemusí být radikálně odlišné od verzí pro desktop počítače, protože rozlišení i schopnosti mobilních zařízení se přibližují možnostem desktopu. Mobilní formáty reklamy mající vyšší stupeň „agresivity“ mohou více nahrávat zastáncům adbloků. Velkou výzvou pro inzertní trh bude nutnost najít cestu do uzavřeného systému aplikací.

#7 Růst komunikace v reálném čase

Stovky milionů uživatelů Messengeru či WhatsApp přinesou stále větší důraz na komunikaci v reálném čase, úzce provázanou i s inzertními aktivitami v reálném čase a založenými na programované inzerci.

#8 Video a video reklama

Stále rostoucí zájem o video, souboj mezi YouTube a Facebookem, nástup live streamingových platforem (Periscope, Meerkat), to vše znamená další rozšíření inzertního prostoru. A to jak o nové formáty reklamy (video), tak o klasickou reklamu zprostředkovanou při sledování videa.

#9 Interaktivní obsah

Snaha o zapojení uživatele, získání jeho pozornosti, vyvolání reakce, přispějí k vývoji nových inzertních formátů využívajících interaktivní obsah. Patřit sem budou i věci jako je 360 stupňové video, virtuální realita a inzerce, která bude reagovat na reagujícího uživatele. Můžeme zde sledovat i již startující reklamní aktivity v oblasti HbbTV.

O společnosti Internet Billboard, a.s.

Historii Internet Billboard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkající se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, následoval projekt AdServeru pod názvem BB Media, BBelements až po dnešní iBILLBOARD. Souběžně také běžely mediální projekty BB Kontext a BB Text, rozšíření aktivit do dalších evropských zemí.  Od roku 2012 je Internet Billboard nejrychleji rostoucí společností věnující se RTB (Real Time Bidding) s pobočkami v Turecku a Polsku.

Vlajkovou lodí společnosti je produkt iBILLBOARD Ad Platform, který nabízí plnou integraci produktů iBILLBOARD Ad Server a iBILLBOARD RTB, který funguje primárně jako SSP platforma.

Celkově Internet Billboard, a.s. spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard impresí měsíčně a technologické řešení je používáni ve střední a východní Evropě (Slovensko, Polsko, Turecko, Rusko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko, Estonsko či Litva). Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.