S aplikací Jízdní řády IDOS nyní koupíte i jízdenku a ušetříte čas při vyhledávání spoje

Praha, 7. listopadu 2017 – Mobilní aplikace „Jízdní řády IDOS“, která je Aplikací roku 2016 a již několik let uživatelům zprostředkovává jízdní řády, prošla zásadní aktualizací. Tento široce využívaný vyhledávač dopravních spojení cestujícím nově nabízí možnost nákupu jízdenky přímo z aplikace a umožňuje také vyhledat všechny spoje bez nutnosti přepínat mezi jednotlivými jízdními řády.

Společnost MAFRA ve spolupráci se společností CHAPS uvolnila dne 6. listopadu 2017 novou verzi tohoto vyhledávače dopravních spojení. Ta přináší hned několik přelomových novinek, které cestujícím ušetří čas.

Mezi ně patří vyhledání spojení pomocí jediného dotazu díky zcela nové kombinaci volby „Všechny jízdní řády“. Ta nyní zahrnuje všechny typy dopravy – jak jízdní řády lokálních MHD, tak jízdní řády autobusové a vlakové. Uživatelé již tedy nemusí složitě přepínat mezi jednotlivými jízdními řády, aby zjistili, jak se dostat například ze zastávky MHD v Praze na zastávku brněnské MHD. To si dříve vyžadovalo přepnutí mezi jízdními řády lokálních MHD a autobusovými a vlakovými jízdními řády. Tedy nejdříve vyhledat, jak se dostat na/z nádraží v daném městě a následně vyhledat meziměstský spoj.

Pro větší přehlednost volby Odkud/Kam při vyhledávání spojení se praktického vylepšení dostalo i našeptávači. K názvu objektu (obce, části obce, zastávky, adresy atd.) se nyní zobrazuje popis, o jaký objekt se jedná. Navíc jsou jednotlivé druhy objektů rozlišeny přehlednou ikonou. Ta indikuje, z jakého seznamu je objekt vybrán. Mezi tyto zvláštní seznamy objektů patří seznam blízkých objektů (podle mojí polohy), seznam objektů z uživatelových oblíbených relací a seznam objektů z historie hledání.

Po dokončení vyhledávání a výběru spojení uvidí uživatel další přelomovou novinku. V nové verzi vyhledávače je nyní možné zakoupit jízdenku přímo z aplikace. „Uživatel tedy již nebude přesměrován na externí prodejní systém. Z vyhledaných spojení si jednoduše vybere to, na něž si chce zakoupit jízdenku. Pouze při prvním nákupu si navolí svoji věkovou kategorii, seznam svých slevových průkazů a je mu nabídnuta nejvýhodnější jízdenka,“ říká Michal Hanák, člen představenstva mediální skupiny MAFRA, která aplikaci vydává, zodpovědný za digitální obsah, MAFRA DIGITAL, AAA Poptávka.cz.

Platba je s ohledem na ochranu údajů uživatele provedena přes zabezpečené prostředí platební brány ČSOB, kde lze zaplatit jak platební kartou, tak i aplikací MasterPass. Aplikace, respektive prodejní systém IDOS.cz, poté uchovává všechny zakoupené jízdenky na jednom místě. Uživatel může provádět nákupy jízdenek i pod svým uživatelským účtem. Díky tomu bude moci ke svým jízdenkám přistoupit i z jiných zařízení. Tato funkcionalita je zatím vyhrazena pouze pro mobilní aplikaci.

„Nejnovější verze představuje významný milník v historii aplikace. Výrazně jsme zvýšili uživatelský komfort možností zakoupit jízdenky přímo z aplikace, což bylo i častou připomínkou uživatelů. Dalším podstatným rozšířením je také možnost vyhledávat nebo ignorovat spoje konkrétního dopravce. Tato funkce je umístěna v Rozšířeném zadání a uživatelé díky němu mohou vyhledat spojení svého oblíbeného dopravce nebo naopak vynechat spoje svého neoblíbeného dopravce,“ říká Tomáš Chlebničan, ředitel společnosti CHAPS, jež zodpovídá za technologický rozvoj aplikace a zajišťuje prodej jízdenek v rámci skupiny Chaps.

O společnosti CHAPS

CHAPS je předním českým dodavatelem softwarových řešení v oblasti veřejné osobní dopravy s více než dvacetiletou historií. Aplikace a služby společnosti CHAPS využívají každodenně nejen největší dopravci, ale především miliony cestujících ve vlacích, autobusech i prostředcích městské hromadné dopravy. Další podrobnosti o společnosti CHAPS a přehled bezmála dvou desítek jejích produktů a služeb, zahrnujících například vyhledávač IDOS, systém pro správu karet In-karta a informační systém pro cestující INISS, naleznete na www.chaps.cz.

O mediální skupině MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, onlinem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál Playtvák.cz, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka, unikátní projekt Dárkomat, který nabízí dárkové karty atraktivních a oblíbených značek a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společnostmi ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing a Ledmultimedia. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.