Jak můžeme vaše pracoviště připravit na návrat do kanceláře? Šest věcí, které byste měli zvážit!

Od března 2020 zjišťujeme, že Covid-19 není příliš předvídatelný. Můžeme však upravit pracoviště tak, aby se omezilo šíření různých infekčních virových epidemií. Co je důležité pro úpravu kanceláří a zachování správné rovnováhy mezi zdravím a bezpečností, pohodlím, udržitelností a právem na soukromí uživatelů kanceláří? 

Po více než roce pandemie jsme moudřejší. Tváří v tvář této nové realitě podnikla společnost Skanska kroky, aby nastínila způsob, jak upravit pracovní prostředí pro zaměstnance, kteří se vrátí do kanceláří. 

“Pokud dnes zaměstnavatel chce, aby kanceláře byly bezpečné a zaměstnanci se v nich cítili dobře, musí jim nabídnout mnohem více než dříve. Kancelář už není jen místem, kam zaměstnanci chodí každý den vykonávat svou práci. Lidé se zde setkávají, aby diskutovali o nápadech, sdíleli myšlenky a rozvíjeli vztahy, což je naprosto zásadní pro budování správné firemní kultury. Zaměstnavatelé jsou však dnes více než kdy jindy zodpovědní za bezpečnost svých zaměstnanců a my ve společnosti Skanska jim chceme pomáhat. Proto společně s našimi externími a interními poradci vyvíjíme řešení a doporučení, která pomohou firmám udržet produktivitu a růst i v náročných dobách. Je zde jasný trend směrem ke zdravějším kancelářským prostorám, který bude podle našich očekávání i nadále růst,” říká Eva Nykodymová, manažerka životního prostředí společnosti Skanska.

Aby se společnost Skanska přizpůsobila současné situaci, vyvinula koncept “Care for Life Office Concept”. Byl navržen s důrazem na to, aby se zaměstnanci po návratu do práce cítili bezpečně. Jak nově navrhnout kancelář, ve které mohou lidé pracovat během pandemie? Zde jsou doporučená řešení pro vybavení, která splňují pandemické směrnice:

  1. Zvýšené množství místností pro soustředění

Důležitou motivací pro práci v kanceláři je nyní klidné pracoviště, které lidem umožňuje soustředit se. Práce v uzavřeném a pohodlném prostoru zvyšuje produktivitu. Proměňte otevřený prostor v několik místností s různými funkcemi. Umožněte práci ve stoje nebo vsedě i odpočinek.

  1. Vybavení prostor umožňující spolupráci

Podle studie společnosti Skanska lidé stále raději chodí do kanceláře. V postpandemické éře však budou muset kanceláře nabízet více než dříve – měly by být lepší, pohodlnější a zajímavější než to, co máme doma. Různé typy pracovních prostor, jako jsou kreativní pracovny nebo vzdálené formy spolupráce, zvýší bezpečnost a svobodu volby způsobu práce.  Pro efektivní relaxaci vytvořte prostory pro týmová setkání a služby v budově, jako jsou kavárny, herny nebo lekce pilates. 

  1. Využití zasedacích místností během pandemie

Kapacita zasedacích místností by měla být během pandemie snížena. Senzory, které shromažďují údaje o obsazenosti, umožňují kontrolovat počet účastníků. Zajistěte větší flexibilitu kancelářských prostor. Pokud v místnosti není možné uspořádat velké schůzky, upravte volný prostor.

  1.  Řešení PropTech pomáhají optimalizovat obsazenost prostor

Počítačové simulace stále častěji vedou nájemce k optimalizaci využití prostoru na základě statistických pravděpodobností. Senzory, tepelné mapy a monitorování provozu jsou oblasti PropTech, které již nyní podporují nájemce při jejich rozhodování o správě. Sledujte, analyzujte a plánujte provoz ve své kanceláři.

  1. Šířka stolu větší než 1,6 metru

Sociálně distancovaná kancelář změnila podobu kancelářského nábytku. Jmenuje se Six Feet Office. Jedná se o způsob, jak přeměnit stávající kanceláře na místa, kde se dodržuje pravidlo vzdálenosti šesti stop (6 stop = 1,83 metru). Poskytněte stoly široké alespoň 1,6 metru. To zajistí pohodlí a usnadní udržení potřebného společenského odstupu. Uspořádejte řady stolů ve vzdálenosti 2 metrů od sebe, abyste vytvořili bezpečné průchody. 

  1. Pozastavení sdílení pracovního stolu

Sdílení pracovních stolů je běžným řešením ve flexibilních kancelářích. Mělo by však být pečlivě přezkoumáno, protože pracovní prostor by měl být během dne přidělen pouze jednomu zaměstnanci. Důkladná dezinfekce pracovního prostoru je prioritou, která by se měla provádět každý den.