Salesforce předpovídá 7% meziroční nárůst celosvětového digitálního obchodu v období listopad-prosinec

Praha – 27. října 2021 – Společnost Salesforce, která je nejvýznamnějším světovým poskytovatelem řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM), dnes zveřejnila nejnovější spotřebitelské statistiky a predikce na nákupní sezónu před koncem roku. Očekává, že celosvětový digitální prodej opět dosáhne 1 bilionu dolarů, avšak spotřebitelé, maloobchodníci i dodavatelé se budou potýkat s růstem nákladů a poklesem zásob vlivem tlaků na globální dodavatelský řetězec. 

Vliv celosvětové pandemie na digitální nákupní zvyklosti bude přetrvávat.  Ačkoli nárůst online prodeje nedosáhne loňského historického 50% skoku, celkový obrat v nadcházejícím předvánočním období podle očekávání zaznamená rekordní hodnoty. Predikce společnosti Salesforce: 

  • 7% meziroční nárůst celosvětového digitálního obchodu v období listopad-prosinec (zpomalení oproti 50% meziročnímu růstu v roce 2020)  
  • Celkové výnosy z celosvětového digitálního prodeje dosáhnou rekordní výše 1,2 bilionu dolarů
  • Růst digitálního obchodu bude způsoben 20% vzestupem spotřebních cen při očekávaném poklesu množství předvánočních objednávek (-2 %) 

Navzdory celosvětovému růstu se maloobchodníci, dodavatelé i spotřebitelé na trhu setkávají se složitější situací. Omezené výrobní kapacity, přepravní náklady a nedostatek pracovních sil způsobují v průmyslu tlaky, které pravděpodobně povedou k růstu maloobchodních cen.  Zároveň se zhorší dostupnost zboží, která bude v předvánočním období větší komplikací než váznoucí přeprava. 

Růst nákladů a cen však pravděpodobně spotřebitele neodradí od svátečních nákupů, které se po dvou letech víceméně vracejí k dřívějšímu normálu.

Další data z výsledků Q3 Shopping Indexu (období červenec-září)

  • Celosvětové výnosy z digitálního prodeje ve 3. čtvrtletí vzrostly meziročně o 11 %, tedy podstatně více než ve 2. čtvrtletí (3 %). Ve východní Evropě dosáhl růst 40 %. 
  • Celkový globální provoz meziročně poklesl o 2 %, zatímco ve 2. čtvrtletí zaznamenal 8% růst.
  • Množství objednávek celosvětově pokleslo o 2 % oproti stejnému období předchozího roku.
  • Navzdory celosvětovému poklesu v mnoha oblastech provozu a množství objednávek některé země zaznamenaly růst.
    • Ve východní Evropě došlo k 33% nárůstu objednávek a 11% nárůstu objemu provozu.
  • Celosvětová průměrná útrata v tomto čtvrtletí dosáhla 103,43 dolaru oproti 94,56 dolaru ve stejném období předchozího roku.
  • Celkový podíl provozu ze sociálních médií (procento návštěv přicházejících ze sociálních médií) meziročně nepatrně vzrostl z 8 % na 9 %
    • K největšímu nárůstu provozu ze sociálních médií došlo u tabletů, a to o 4 % oproti 3. čtvrtletí 2020. Provoz na mobilních telefonech a počítačích se nezměnil a zůstal na hodnotách 11 %, respektive 2 %.

Metodologie Nákupního indexu 

Tento index poukazuje na reálnou situaci zejména v oblasti e-commerce a současně na nákupní chování spotřebitelů v posledních letech. Výzkum byl proveden na bezmála 2000 e-shopech v 51 zemích světa a zúčastnilo se ho 1,2 miliardy nakupujících. Analýzu zaštítila aplikace Commerce Cloud. 

Pro zařazení do analyzovaného vzorku musely e-shopy vykazovat transakce po celé vybrané období – mezi prvním čtvrtletím roku 2019 a 2021. Zároveň e-shopy musely splnit stanovenou minimální měsíční hodnotu návštěvnosti. 

O společnosti Salesforce:

Salesforce, světový lídr v oblasti CRM, umožňuje společnostem spojit se se svými zákazníky zcela novým způsobem. Nezveřejněné služby nebo funkce uvedené v této nebo jiných tiskových zprávách a veřejných prohlášeních nemusí být aktuálně k dispozici a nemusí být nabídnuty včas, popřípadě vůbec. Zákazníci, kteří si zakoupí aplikace Salesforce, se musí o svém nákupu rozhodovat na základě funkcí, které jsou aktuálně k dispozici. Hlavní sídlo společnosti se nachází v San Franciscu, své pobočky má ale také v Evropě a Asii. Na newyorské burze společnost obchoduje pod symbolem „CRM“ (NYSE: CRM). Více informací naleznete na: www.salesforce.com.

Novinky o Salesforce můžete sledovat na našem twitterovém účtu a blogu:

EU Blog: https://www.salesforce.com/eu/blogTwitter (the global account): https://twitter.com/salesforce