Čtyři z pěti firem mají značné rezervy v procesu digitalizace

  • České firmy profitují z digitalizace jen minimálně, chybí širší zapojení managementu
  • Funkce MS Teams využívá naplno pouze 10 % uživatelů
  • Konica Minolta pomáhá firmám měnit způsoby každodenní práce

Praha 10. listopadu 2021 – Digitalizace českých firem nejčastěji končí pouze nákupem licence nového programu. Celý potenciál moderních systémů dokáže využít jen zhruba 20 % firem. Vyplývá to z údajů společnosti Konica Minolta, tradičního dodavatele digitalizačních služeb a nástrojů. Ta proto dále rozšiřuje své konzultační a poradenské služby v oblasti efektivního využití cloudových nástrojů společnosti Microsoft. 

„Reagujeme na aktuální situaci ve firmách, které procházejí procesem digitalizace, ale očekávané přínosy se zatím nedostavily. Mají totiž mylnou představu, že digitální transformace společnosti spočívá v nákupu a instalaci nových IT systémů. Je to ale, jako by si pořídily hybridní vůz a dál s ním jezdily pouze na benzin. Efekt digitalizace a zvýšení produktivity se dostaví až s plnohodnotným využíváním těchto nástrojů, což vyžaduje změnu uvažování i způsobu práce,“ řekl Michal Hanko, Business Development Manager společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech, s tím, že úspěšná digitalizace může firmám pomoci k výraznému zrychlení práce, posílení konkurenceschopnosti a k úsporám v řádech až stovek tisíc korun ročně.

Konica Minolta proto nadále rozšiřuje své portfolio takzvaných adopčních služeb pro firmy. Jejich hlavním cílem je pomoci zaměstnancům, IT a managementu změnit zažitý přístup k práci a všem vysvětlit, proč je pro ně výhodné využívat moderní technologie pro podporu osobní produktivity, spolupráce a interní komunikace. Adopční služby Konica Minolta pokrývají veškeré nástroje Microsoft 365, jako je MS Teams, OneDrive, Sharepoint a Lists, Yammer, Forms nebo OneNote. Ty lze navíc dále upravovat či rozšířit o nové funkce v rámci MS Power Platform.  

„Proškolit uživatele na ovládání a funkce, je jednoduché. Nadchnout je pro změnu práce je mnohem náročnější a právě na to se zaměřujeme. Proto mluvíme zejména o přínosech, nikoli o funkcionalitách. Neodpovídáme na otázku Co?, ale Proč?. Tak jako dříve zaměstnanci po příchodu do práce automaticky zapínali Windows, měli by dnes otevírat MS Teams a pracovat v nich ať jsou kdekoliv,“ vysvětlil M. Hanko a dodal: „Realita je však mnohdy jiná. Ve firmách, kde na přínosy digitalizace stále marně čekají, využívá nové nástroje naplno jen zhruba deset procent zaměstnanců.“ 

Podle Konica Minolta celý problém ve firmách ilustruje například nedostatečné využívání MS Team, jehož adopce nejčastěji končí osvojením videokonferencí, případně chatu. Přitom právě tento nástroj může uživatelům výrazně usnadnit spolupráci na dokumentech, jejich tvorbu, vyhledávání či schvalování, stejně jako organizaci času a práce, přehled v úkolech a informacích.

V rámci dlouhodobé spolupráce poskytuje Konica Minolta k nástrojům Microsoft 365 rovněž školení o novinkách a edukativní služby pro stávající i nově příchozí pracovníky. Adopční služby mají podle společnosti význam zvláště pro oblast lidských zdrojů a HR managementu. Efektivní užívání moderních technologií podporuje interní komunikaci a budování firemní kultury zejména v souvislosti s aktuálními změnami pracovního prostředí a nástupem hybridních stylů práce. 

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc. 

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost poskytující inovativní řešení pro podniky a instituce. Její silné stránky spočívají v kombinování moderních materiálů a klíčových technologií pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání či nano-zpracování. Konica Minolta vytváří hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit jejich pracovní výzvy a procesy. V éře internetu věcí využívá svých hlubokých odborných znalostí digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost poskytující sofistikovaná řešení. Při vytváření inovací spolupracuje s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery. Konica Minolta má sídlo v Tokiu a v jejích koncernových společnostech působí v 50 zemích více než 43 000 zaměstnanců. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích celého světa.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech 

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2020 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 54,8 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (29,9 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (23,5 %). Velký důraz klade na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení jedno z nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například na poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM systému K2, na českém a slovenském trhu. Více informací na www.konicaminolta.cz.