Yello spouští taktickou kampaň. Domácnostem v TV, printu a na internetu představí své benefity

Praha 11. července 2022 – Progresivní férový hráč na trhu s energiemi, společnost Yello, přichází po dvou letech s novou komunikační kampaní. Jde o taktickou kampaň s cílem komunikovat vybrané benefity energií značky Yello. Strategický přístup a kreativní ztvárnění si vzala na starost agentura Kaspen/Jung von Matt, která obhájila pozici kreativní agentury Yello v jarním výběrovém řízení. Kampaň startuje v pondělí 11. července.

„Aktuální situace na trhu s energiemi je jako jízda na divokém koni. I proto jsme se rozhodli v nové kampani navázat na předchozí úspěšný komunikační koncept, avšak v novém, modernějším pojetí. Divákům chceme připomínat to, co se u nás nikdy nezmění – tedy dlouhodobá stabilita, férový přístup a starostlivost o naše zákazníky. A přesně takový příběh i strategické zohlednění stávající situace a změny chování lidí nám agentura Kaspen/Jung von Matt naservírovala. Oslovilo nás jejich přemýšlení a kreativní příběh,“ říká Michal Kulig, ředitel společnosti Yello v České republice. Příběh je sice nově pojatý, nicméně navazuje na komunikaci, kterou si lidé pamatují z předchozích kampaní.

Jde už o třetí kampaň. Zatímco první byla čistě akviziční a animovaným způsobem poukazovala na to, že Yello dokáže elektřinu i plyn dodávat výhodněji, druhá s novým konceptem, ve kterém se poprvé v hlavní roli představily spotřebiče, zdůrazňovala etablování značky – opět převážně animovaným způsobem. „Máme velkou radost, že jsme i do dalších let obhájili doposud velmi tvůrčí a konstruktivní spolupráci se značkou Yello a jejím úžasným realizačním týmem. A velmi nás těší, že naše řešení uspělo ve výběrovém řízení – o to více v době plné energetických výzev, kdy můžeme spolutvořit značku Yello a pomáhat budovat zákaznickou bázi stabilního a férového operátora,” komentuje spolupráci Martin Pešta, ředitel agentury Kaspen/Jung von Matt.

V hlavní roli signifikantní lampička

Nová reklamní kampaň prezentuje benefity spolupráce se značkou Yello prostřednictvím rozhovorů s každodenními klienty – domácími spotřebiči –, kteří si pochvalují dodávky energie od Yello. Do role signifikantního tazatele byla zvolena lampička, která si povídá se svými kolegy – dalšími spotřebiči. „V dialozích jsme se snažili o co největší autenticitu, i když jde o neživé předměty. Každému spotřebiči jsme vtiskli osobitý charakter jak vizuální stylizací, tak hlasem, takže v nich diváci možná poznají nějakého kolegu ze své práce. Nasvícením interiéru jsme se pak snažili vytvořit příjemnou atmosféru Yello domácnosti. O něco více než spotřebiče potom ožívá samotná lampička, kterou jsme vymodelovali ve 3D, abychom nad jejím hereckým projevem měli co největší tvůrčí kontrolu,” prozrazuje Iva Nitkulinec, head of art agentury Kaspen/Jung von Matt.

Reklamní kampaň poprvé upustila od žlutého, čistě animovaného ztvárnění a používá celobarevný hraný formát s prvky animací. Kromě lampičky v ní vystupuje sporák, tiskárna, tablet, lednička a také pojistková skříň, která je v barvách mateřské společnosti PRE a poukazuje na stabilitu značky Yello. Společné je pro spotřebiče světelně pulzující mluvítko – to odkazuje na palubní počítač HAL 9000 z vesmírné lodi Discovery One v příběhu Arthura C. Clarka Vesmírná odysea.

„Odstartovali jsme taktickou kampaň, která ukazuje nejen naše benefity a stabilitu, ale v závěru si připíjíme také na naše letošní desáté výročí. Jsme stabilním předním alternativním dodavatelem energií s férovým jednáním. Osobně jsem se byl podívat na natáčení a na vlastní oči jsem viděl, jak i v dnešní době je stále náročné a sofistikované natočit kvalitní televizní spot. A to vůbec nemluvím o tom, co vše zatím stojí – od kreativy přes scénář a copywriting až po produkci a finalizaci. Smekám před celým realizačním týmem a pevně věřím, že televizní spot na kanálech skupiny Nova se divákům bude líbit,“ dodává závěrem Michal Kulig.

Vizitka reklamní kampaně: 

Klient: Yello (Viktor Procházka a Judita Hronková)

Reklamní agentura: Kaspen/Jung von Matt

Creative director: Lester Tullett

Art director: Iva Nitkulinec, Matuš Němčík, Vítězslav Mecner, Tomáš Minarovič

Copywriter: Julie Vernerová, Petra Sedláčková, Dušan Koutský

Strategy director: Leon Sverdlin

Account director: Tereza Faltová

Account manager: Nikola Luzárová

Account executive: Michaela Martínková

Režie: Jan Zajíček

Produkce: Bypass

Hlasy: Dagmar Čárová, Daniel Čech, Lucia Čižinská, Jaroslav Mendel, Jana Plodková, Tomáš Pšenička a Pavel Vondra

Start kampaně: 11. července 2022

Umístění: TV, digitál a print

Stopáž videoformátů: 40 a 30 sekund

Reklamní spoty: https://youtu.be/Ok6Y3LolRM8 (40 sekund)

https://youtu.be/8eh64_VOOwk (30 sekund) 

O Yello

Společnost Yello (www.yello.cz) je alternativní dodavatel energií v České republice. Založena byla v roce 2012 a od počátku na tuzemském trhu napomáhá desítkám tisíc klientů k férovým cenám. Jedná se o adaptaci úspěšného německého konceptu Yello Strom, který sází na jednoduchost a přímočarost. Německé Yello je dceřinou společností třetího největšího dodavatele energií – EnBW – a česká verze Yello je součástí Skupiny PRE. Po startu v roce 2012, ve kterém začala s prodejem silové elektřiny, přidala hned v roce 2013 prodej zemního plynu. V roce 2019 spustila jedinečnou službu Férová baterie, která ukládá nespotřebovanou elektřinu k pozdějšímu využití.