Sharp provádí výkop turnaje EURO 2012 se svými FanLabs

Praha, 2. prosinec 2011. Čisté emoce, studený pot na čele, bušení srdce a tepová frekvence stoupající až k nebesům – nikdo nepociťuje větší vzrušení než opravdoví fotbaloví fandové, když jejich tým vyráží pronásledovat ten kulatý kožený nesmysl. Ale jaké pocity zažívají během celých 90 minut utkání, a jak dobře fanoušci skutečně znají svůj tým? (TZ)

Jsou Italové a Španělé opravdu tak emocionální a Němci tak chladní, jak se vždy říká? Dokáží angličtí fanoušci lépe dotlačit svou jedenáctku k úspěchu než Holanďané, Poláci nebo Chorvati? A – pokud tým postoupí až do závěrečných fází turnaje – kde se objeví nejvíce příležitostných fanoušků? Sharp hledá odpovědi na tyto a další otázky, a spustil unikátní průzkum evropského fotbalu a fandovské kultury.

“Chceme více pochopit fanoušky a porozumět jejich nadšení a vášni. Proto jsme vytvořili Sharp FanLabs. Je to náš příspěvek k evropské fotbalové kultuře a spojuje dokonale Sharp s fotbalem. FanLabs jsou místa, kde je sport kombinován s vědou a věda s vášní. Sharp FanLabs nám přinesou úplně nové informace o fotbalových fanoušcích z celé Evropy. O jejich nadějích, rivalitě, tipech na výsledky, vzájemnému popichování a jejich emocích,” říká Paul Molyneux, výkonný ředitel společnosti Sharp Electronics Europe.

Fotbalové laboratoře na kolečkách pro fandy vyrážejí na cestu po celé Evropě

Centrem projektu je FanLab kamión, mobilní laboratoř, která nabídne jedinečný způsob, jak měřit emoce fanoušků. Uvnitř je k dispozici celkem 16 míst pro využití. Pomocí biometrických analýz se získá přehled o škále emocí, které fanoušci zažívají při sledování zápasu. FanLabs budou na turné až do června 2012, potom budou součástí fanouškovských zón v Polsku a na Ukrajině během finálové turnaje UEFA EURO 2012.

“Zkoumáme zanícení fanoušků pomocí  neurovědeckých technologií a biometrie, společně s hravými průzkumy v experimentu, který popisujeme jako “stupeň fanouškovského zaníceni”. Experiment se skládá z několika složek a přináší zcela nové informace o oddanosti týmu a rozdílných mentalitách evropských fanoušků,” vysvětluje Molyneux.

Webové stránky www.sharpfanlabs.com nabízí fotbalovým fandům po celém světě možnost aktivně se zapojit do tohoto experimentu vytvářením vlastních fanouškovských profilů. Fanoušci mohou zjistit své vlastní skóre díky zodpovězení několika otázek a sdílet své výsledky s přáteli, než si znovu projdou testem na webových stránkách nebo mobilních aplikacích pro chytré telefony a vylepší své skóre. Spolu s poznatky získanými z biometrické analýzy nabízí výzkum nevídané možnosti a doposud nevídané postřehy sloužící k porovnání evropských fotbalových fanoušků.