oXy Online: Jak se daří českým eshopům v roce 2015?

Vzhledem k tomu, že obrat eshopů běžících na platformě oXyShop představuje už téměř jednu desetinu celkového obratu české e-commerce (podle údajů APEK), můžeme naše statistiky opřít o dostatečně reprezentativní vzorek. Pustili jsme se tedy do vyhodnocování dat, abychom přispěli k aktuálnímu pohledu na českou e-commerce. (TZ)

Z průzkumu jsme záměrně vyjmuli největší hráče jako je např. CZC.cz, NaCesty.cz, kteří by statistiku v mnoha směrech deformovali.

Hodnota objednávek a platby – tohle z obýváku nestihnou
Průměrná hodnota objednávky na eshopu byla v H1 roku 2015 1 828 Kč bez DPH.

I když jsou čeští zákazníci nároční a konkurence je v moderních způsobech dopravy a plateb veliká, stále na plné čáře vítězí konzervativní nástroje.

Dobírka i v roce 2015 tvoří víc než 52% všech použitých typů plateb. Naopak platby platebními kartami se zatím v roce 2015 drží na překvapivě nízkých 5 %.

Naše eshopy mají průměrně kolem 580 objednávek měsíčně na jeden eshop. To už z obýváku opravdu málokdo zvládne vyřídit, takže u nás rozhodně neplatí, že eshop provozují soukromé osoby často jako přivýdělek po večerech.

Doprava
Osobní odběr, o kterém se v souvislosti s českým zákazníkem hodně mluví, volí zhruba 20 % zákazníků (tady bylo opravdu nutno vyjmout CZC.cz s jejich více než 60ti pobočkami, kde je poměr osobních odběrů oproti dopravcům téměř opačný).

Zajímavý je taky fakt, že nad všemi ostatními dopravci, stále drtivě vítězí Česká pošta se zhruba 41 % všech doručení. S velkým odstupem za ní je PPL s 22% podílem. Ostatní dopravci u nás nedosahují ani na 10% hranici.

Další fakta?
Příště se podíváme do oborových statistik. Zajímalo by vás třeba, jak se daří lékárnickým eshopům, jaké mají nejsilnější produktové skupiny a z jak velké dálky jsou lidé ochotni si léky objednávat?

Nebo chcete vědět něco jiného? Ptejte se, rádi se podíváme do našich statistik.

Máme o co data opřít – oXyShop bilancuje 10 let své existence
V prosinci 2015 oslavíme desáté výročí založení firmy oXy Online. Historie našich eshopů pak sahá až do roku 2001, a tak opravdu máme co rekapitulovat.

Z malé firmy o dvou zaměstnancích jsme se stali jedním z největších eshopových dodavatelů v České republice s výkony kolem 60 milionů Kč. V současné době se u nás klientům věnuje přes 80 specialistů na e-commerce. A to nejen programátoři, a analytici, ale také business analytici, specialisté online marketingu, grafici, UX specialisté a další profese, takže našim klientů poskytujeme opravdu komplexní servis přímo v domě.

Firma stabilně roste zhruba o 20 až 30 % ročně a vše nasvědčuje tomu, že tento trend neopustíme ani v letech 2015 a 2016.

Mezi spokojené uživatele oXyShopů patří například CZC.cz, Fotolab, Nacesty.cz nebo Marionnaud.