Průzkum DPD: Češi chtějí od e-shopů hlavně poctivost, stále častěji pak vyžadují i dopravu zdarma

Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup Češi od e-shopů požadují hlavně transparentnost a férovost v podobě jasných cen, dopravy a pravidel vrácení zboží. Naprostou většinu z nich dokáže před nákupem odradit i špatná reputace obchodníka na sociálních sítích. Více než dříve pak v Česku požadujeme dopravu zdarma.

2018-05-31 19_00_50-Přepravní společnost - přeprava zboží a zásilek _ DPD CZ

E-shopy s nejasně uvedenými cenami produktů nebo skrytými poplatky vadí naprosté většině Čechů (93 %). Devět z deseti dotazovaných pak oceňuje transparentnost i v podmínkách a cenách za dopravu zboží. Neméně důležitá pro Čechy byla také jasně nastavená pravidla vrácení zboží (91 %). Ještě silněji to vyžadují zákazníci e-shopů s módou (93 %).

Právě komplikované vracení zboží dokáže drtivou většinu respondentů od nákupu i odradit (84 %), hlavně pokud jde o módu a obuv (89 a 87 %). Mnoho z nich také odmítá, pokud není vrácení zboží zcela zdarma (82 %). Podobný počet lidí se negativně staví k nakupování na e-shopech, které zákazníci kritizují na sociálních sítích (81 %).

Přibylo Čechů, kteří vyžadují bezplatnou dopravu zboží. Oproti minulému průzkumu z roku 2016 jich je o 2 % více (63 %). Vrostl také počet lidí, kterým vadí, pokud nevědí, kdy přesně zboží dorazí (65 %).

„V DPD se snažíme vyjít vstříc e-shopům, které reflektují požadavky zákazníků. Nejen s ohledem na milovníky módy tak nabízíme například službu Zpětný balík, díky níž lze zboží do e-shopu vrátit snadno a bezplatně. Prostřednictvím textové zprávy a e-mailu informujeme příjemce v den doručení o jednohodinovém okně, kdy kurýr balíček doručí. V naší webové aplikaci DPD Kurýr si mohou změnit adresu a termín doručení či si balíček přesměrovat do výdejního místa Pickup dle jejich přání. Doprava zdarma je pak v kompetenci jednotlivých e-shopů,” říká Miloš Malaník, ředitel DPD CZ.

Většina dotazovaných také uvedla, že by dala přednost e-shopům, které zboží dopraví rychle (73 %). Doručení do druhého dne zvyšuje pravděpodobnost zakoupení produktu u zhruba čtyř z pěti respondentů (82 %). Oproti roku 2016 o 6 % více Čechů upřednostňuje i převzetí zboží již v den nákupu (74 %).

O DPD

DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě a třetí celosvětově. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 430 zaměstnanci a 840 kurýry doručí každoročně kolem 19,5 milionu zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 32 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 68 000 zaměstnanců doručuje denně až 4,8 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2017 vykázala tržby ve výši 24,1 miliard EUR.

Více na: www.dpd.cz